پرده سینما

جیمز کامرون از ساخت قسمت چهارم «آواتار» خبر داد

پرده سینما









جیمز کامرون کارگردان قسمت دوم آواتار با اعلام خبر ۴ قسمتی بودن آن، از جاش فریدمن دعوت کرد تا در کار نگارش فیلم‌نامه این اکشن علمی تخیلی با وی همکاری کند.

 

نمایی از آواتاربه گزارش فارس، نزدیکات کامرون می‌گویند وی از ماه مه سال جاری میلادی به دنبال یک فیلم‌نامه نویس خوب برای این کار بود.

در همان زمان بود که زویی سالدانا یکی از بازیگران اصلی قسمت اول فیلم، آشکار کرد که جیمز کامرون تقریباً کار نگارش فیلم‌نامه قسمت دوم و سوم آواتار را تمام کرده است.

ماه قبل هم رسماً اعلام شد دو قسمت دوم و سوم این سه گانه (تریلوژی) همزمان با هم و به صورت پی در پی، در سال 2014 جلوی دوربین خواهند رفت.حالا کامرون می گوید این سه گانه قسمت چهارمی هم خوهد داشت.در حال حاضر نسخه اصلی آواتار، صاحب 3 قسمت دیگر می شود و نه 2 قسمت.

با اعلام خبر همکاری جاش فریدمن با فیلم‌نامه آواتار 2 و تغییراتی که قرار است در برخی از قسمت‌های فیلم‌نامه صورت گیرد، اهل فن می‌گویند احتمال آن وجود دارد که کار فیلم‌برداری فیلم برای مدتی به تعویق بیفتد.

این در حالی است که تهیه‌کنندگان آواتار 2 در کمپانی فوکس قرن تیستم چیزی درباره تاخیر در امر فیلم‌برداری آن نگفته و در این رابطه، اظهار نظری نکرده‌اند.

در عین حال، هنوز معلوم نیست جاش فریدمن در کار نگارش و بازنویسی فیلم‌نامه قسمت سوم و چهارم هم با کامرون همکاری خواهد کرد یا این که این فیلم‌نامه ها به همان صورتی که کامرون نوشته، جلوی دوربین خواهند رفت.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، سام وورتینگتن و زویی سالدانا نقش‌های خود از اولین قسمت آواتار را در دومین قسمت آن هم تکرار خواهند کرد. این در حالی است که هنوز به صورت رسمی، با هیچ‌یک از بازیگران فیلم قرارداد همکاری امضا نشده است.

جاش فریدمن بیش از بیست سال است که به کار فیلم‌نامه نویسی مشغول است و جنگ دنیاها با بازی تام کروز، از جمله کارهای مطرح وی به حساب می‌آید.

آواتار 2 برای اواخر سال 2014 به روی پرده سینماها خواهد رفت و هنوز رقم هزینه‌های تولید آن مشخص نشده است.

قسمت اول فیلم سه سال قبل به نمایش عمومی در آمد و با فروشی بالای 700 میلیون دلار در سینماهای آمریکای شمالی، لقب پرفروش ترین فیلم کل تاریخ سینما را از آن خود کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.