پرده سینما

پاکستان پس از نیم‌ قرن وارد رقابت اسکار می‌شود

پرده سینما









سینمای پاکستان پس از 50 سال نماینده‌ای را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار معرفی می‌کند.

 

جایزه اسکاربه گزارش ایسنا، شارمین عبید چنیوی، کارگردان پاکستانی در راس کمیته‌ای مسئول انتخاب اولین نماینده سینمای پاکستان در جوایز اسکار پس از 50 سال خواهد بود.

به گزارش ورایتی، این کمیته که مسئولیت انتخاب نماینده سینمای پاکستان در اسکار 2014 را دارد، از سوی دولت پشتیبانی می‌شود؛ گرچه خود را متشکل مستقل نامیده است.

سینمای پاکستان از سال 1965 که بخش بهترین فیلم خارجی به جوایز اسکار اضافه شد، تنها دو فیلم را در سال‌های 1959 و 1963 به آکادمی ارسال کرده است.

حماد خان، کارگردان انگلیسی - پاکستانی در گفت‌وگو با ورایتی گفت، پاکستان طی 50 سال گذشته نماینده‌ای رسمی به جوایز اسکار نفرستاده است، چرا که دولت سینما را نه به عنوان یک هنر فرهنگی و نه یک تجربه اجتماعی جدی نگرفته است.

این کارگردان که در سال 2011 فیلم‌اش اجازه نمایش در پاکستان را نیافت، گفت این کشور همیشه مملو از نیروهای امنیتی و جنگ بوده است و سینما به گونه‌ای نازل از سرگرمی مبدل شده است. این در حالی است که قدرت سینما در توسعه و پیشرفت روایت یک ملت را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی در ادامه افزود: شرایط کنونی به تدریج در حال تغییر است و صنعت سینمای پاکستان تا به اینجای سال 2013 موفق به اکران 21 فیلم شده است.


 تاريخ ارسال: 1392/5/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.