پرده سینما

درخشنده: خواست خدا بود که این فیلم ساخته شد

پرده سینما









اکران ویژه فیلم هیس، دخترها فریاد نمی زنند شب گذشته در سینما فرهنگ تهران با حضور تعداد کثیری از هنرمندان، اصحاب رسانه و دست اندرکاران سینمای ایران برگزار شد.

 

نمایی از فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنندبه گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما دست اندرکاران فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند با دعوت از اصحاب رسانه و هنرمندان مراسم اکران ویژه این فیلم را در سینما فرهنگ تهران برگزار کردند.

در ابتدای این در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده ژیلا صادقی بود یادداشتی از پوران درخشنده درباره شرایط ساخت این فیلم خوانده شد پس از آن نیز متن دیگری که توسط مریلا زارعی یکی از بازیگران هیس دختران فریاد نمی زنند نوشته شده بود توسط صادقی خوانده شد وی درباره یادداشت زارعی توضیح داد: این بازیگر سینما هم اکنون مشغول بازی در فیلمی در شهر کرمان است به همین دلیل یادداشتی را برای مخاطبین فیلم نوشته است و به دلیل آنکه وی به هیچگونه وسیله ارتباطی دسترسی نداشته این یادداشت توسط یکی از دوستان از کرمان با پروازی امشب به دست ما رسیده است.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در بخشی از یادداشت درخشنده آمده بود:

من تحمل این درد پنهان را نداشتم، می بایست هرطور شده این فیلم ساخته شود، من پول پیش آپارتمان برای دفتر کارم را پس می گیرم و با آن این خانه را می سازم! آمدن دختر جوان برای تست و اشک های پنهان شده دختران را می بینم میز کارم را ترک کردم و با چشمان پف کرده برمی گردم...

در بخش دیگری از این یادداشت آمده بود:

من می خواهم شیر زن باشم، عمری با سینمای کیمیایی گریه کردم، عمری با بهروز خندیدم و گریه کردم چرا، نمی دانم...

بنابر این گزارش همچنین در بخشی از یادداشت مریلا زارعی نیز آمده بود:

بر من سخت است که در این ایام خوش که بوی بهار تابستان وزیدن گرفته در کنار هنرمند مصلحی که ماحصل وجودش را به تجلی گذاشته نباشم بر من سخت است که رایحه توفیق فیلم را از دور بشنوم ولی نتوانم با تماشاگران آن شریک باشم. می پرسید چرا؟ چون بازیگرم و اکنون در قالبی به چله نشسته ام...

نمایی از فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنندبه گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما درخشنده در مراسم اکران ویژه فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند خطاب به تماشاگران گفت: به قدری تحت تاثیر محبت‌های شما قرار می‌گیرم که احساس می‌کنم کم‌کاری کرده‌ام. هنگامی که با تک تک شما صحبت می‌کنم و پای درد دل‌هایتان می‌نشینم، احساس می‌کنم حرف‌های ناگفته‌ای است که شما را آزار می‌دهد و من هم با شما آزرده می‌شوم. این فیلم نتیجه این حس‌های پنهانی است که در شما جریان داشت، به من منتقل شد و ذره ذره با من زندگی کرد، به طوری که تمام وجود من را به خودش گرفت و احساس کردم که جز ساخت این فیلم راه دیگری ندارم. به دلیل آن که این فیلم موضوع حساس و ملتهبی در جامعه بود، فقط از خدواند درخواست کمک کردم تا من را در مسیری قرار دهد که اگر درست است، آن را ادامه بدهم و فکر می‌کنم فقط خواست خدا بود که این اتفاق بیفتد و به من جرأت این کار را داشته باشم. به نوعی به من تکلیف شد تا این کار را انجام بدهم، به عبارتی من توانایی پا پس گذاشتن را نداشتم و سرانجام کمک‌های بنیاد سینمایی فارابی و آقای میرعلایی و همکارانشان سبب شد تا من در این کار تنها نباشم.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما وی ادامه داد: تمام کسانی که به نحوی با فیلمنامه مشکل و تمایل داشتند در آن یا فیلم اتفاقی بیفتد جدا از چیزی که در فیلم است، در نهایت با گفت‌وگوها و احساس مسؤولیت‌هایی که نسبت به این موضوع متحد وجود داشت، با آن موافقت کردند و با کمترین سانسور و آسیب، این فیلم به سرانجام رسید و در سی و یکمین نمایشگاه فیلم فجر به نمایش گذاشته شد. هیچ بازیگری حاضر نشد نقشی را که بابک حمیدیان پذیرفته است، بازی کند، زیرا معتقد بودند نگاه جامعه به آنان تغییر خواهد کرد. از جهتی من این اخلاق‌گرایی در جامعه را دوست داشتم و از طرفی ناراحت بودم که چه کسی ایفای این نقش را خواهد پذیرفت؟ سرانجام این هنرمند نقش را پذیرفت و به خوبی آن را ایفا کرد. خدا را شکر می‌کنم در این روزهایی که برای من بسیار ارزشمند است، این فیلم به نمایش گذاشته شد.

در ادامه این مراسم، طناز طباطبایی گفت: ما سیمرغ‌ها را از نگاه بلورین مردم گرفته‌ایم که در کوچه، خیابان و شبکه‌های اجتماعی از ما حمایت کردند. من با کارگردان‌های بزرگی همکاری کرده‌ام، ویژگی همه آن‌ها نگاه تیزبین و باهوش بود که به من قدرت و جرأت می‌داد که به درستی ظاهر شوم. اما من در این فیلم فضایی را تجربه کردم که هیچ‌گاه تجربه‌شدنی نیست و اتفاقی عجیب و بزرگ در من ایجاد کرد و تاثیرات بسزایی در مسیر کاری من داشت. از پوران درخشنده تشکر ویژه می‌کنم که این فرصت و نقش را در اختیار من گذاشت و محیط امنی را برای من ایجاد کرد تا من بتوانم روز به روز در آن رشد کنم. این فرصت درخشان را مدیون اعتماد خانم درخشنده هستم.

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در این مراسم برخی از عوامل این فیلم ضمن گلایه از دست اندکاران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر ابراز داشتند که برای آن ها بسیار عجیب بوده که سیمرغ بلورین بهترین بازیگران به طناز طباطبایی و بابک حمیدیان اعطا نشده است!

محمدرضا دلپاک، صدابردار این فیلم، هم گفت: می‌گویند همه آدم‌ها به یک زبان سکوت می‌کنند و در این فیلم، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند. اما امیدوارم در فیلم بعدی، خانم درخشنده بگوید، هورا دخترها فریاد می‌زنند.

لازم به ذکر است در این مراسم تعدادی از مدیران بنیاد سینمایی فارابی نیز حضور داشتند که جوایزی را به تمامی دست اندکاران این فیلم سینمایی اهدا نمودند.


 تاريخ ارسال: 1392/5/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.