پرده سینما

کیوان کثیریان: دل مسئولان سینمایی برای کودکان نمی‌سوزد

پرده سینما






 

 

 

یک منتقد سینما گفت: مسئولان دلشان برای کودکان نمی‌سوزد تا زمینه‌ای را به وجود بیاورند که کودکان امروز، دو ساعت کمتر هم که شده به سراغ ماهواره‌ها نروند.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان کیوان کثیریان فعال رسانه‌ای و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینما ایران بیان کرد: جشنواره فیلم کودک برآیند و تابعی از تولیدات سینمایی حوزه کودک در طول یک سال و نیازمند خوراک مناسب است تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد و هرچه پررونق‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: بنیان و شالوده این جشنواره، فیلم است و از آنجاکه کیفیت یک جشنواره بر اساس فیلم‌هایی که در آن به نمایش در می‌آید قضاوت می‌شود، در صورت تولید نشدن فیلم‌، دست جشنواره هم خالی می‌ماند.

این منتقد سینما با انتقاد از نبود حمایت مسئولان سینمایی کشور از تولید و اکران فیلم کودک گفت: مسئولان دغدغه حمایت از فیلم کودک را ندارند و دلشان برای کودکان نمی‌سوزد تا زمینه‌ای را به وجود بیاورند که کودکان امروز، دو ساعت کمتر هم که شده به سراغ ماهواره‌ها نروند. درحالیکه فیلم کودک پتانسیل خوبی برای فروش دارد و با وجود ماهواره و گیم و اینترنت که سهم سینما را از مخاطب می‌گیرند، این فیلم‌ها هنوز می‌توانند طرفداران زیادی داشته باشند.

مدیر سینماتک خانه هنرمندان با اشاره به فیلم‌های بی‌ربط به دنیای کودک که تنها نام فیلم کودک را یدک می‌کشند، تصریح کرد: سینمای کودک نیازمند بازنگری در روند تولید فیلم‌هاست. خروجی فیلم‌ها و استقبال بی‌رونق مخاطبان از سینمای کودک مهری است بر تایید این موضوع که فیلم خوب که از جنس سینما و دغدغه های کودک باشد، نداریم.

عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان در پایان با بیان اینکه ارتقای کیفیت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مستلزم تولید درخور توجه فیلم خوب در این حوزه است، اضافه کرد: هنرمندان آشنا به حوزه فیلم کودک به دلیل مشکلات مالی ساخت فیلم کودک، دیگر فیلم نمی‌سازند اما وقتی در بخش تولید و مهم‌تر از همه در اکران از سینمای کودک حمایت شود، رغبت سینماگران برای رفتن به این عرصه بیشتر خواهد بود.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.