پرده سینما

آثار بحرالعلومی در جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی کانادا نقد می شود

پرده سینما






 

 

 

شاهرخ بحرالعلومی گفت: در جشنواره سال آینده فیلم‌های ایرانی در کانادا تلاش می‌کنیم، بخش ویژه‌ای را برای نقد آثار پدرم (مرحوم سیدمحمد ابراهیم بحرالعلومی) برگزار کنیم.

 

زنده یاد ابراهیم بحرالعلومیدبیر جشنواره فیلم‌های ایرانی کانادا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از مرگ پدرش غافلگیر شده است‌، گفت: در سیاست‌گذاری‌های جشنواره فیلم‌های ایرانی کانادا، نگاه و تجارب پدرم تاثیر گذار بود و به توصیه او تلاش خواهیم کرد تا این جشنواره در سال‌های آینده در سطح بین‌المللی گسترده شود.

او همچنین با تشکر از انجمن منتقدان سینمای ایران و موسسه تصویر شهر یادآوری کرد: روز جمعه اول شهریور ماه از ساعت 17 تا 20 مراسم بزرگداشتی در تالار ایوان شمس به یاد پدرم برگزار خواهد شد.

بحرالعلومی درباره پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی کانادا که سال 2014 از 23 تا 26 آوریل در تورنتو برگزار خواهد شد،‌ گفت: از هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدند، جشنواره سال آینده هستیم و قرار است حامد بهداد یکی از اعضای هیئت داوران باشد. همچنین در کنار داوران ایرانی از سینماگران بین‌المللی نیز دعوت به عمل خواهد آمد که از جمله آنها می‌توان به سزار رود ریگوئز و تومی از کشور چین اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم شرایطی فراهم شود تا از نمایندگان رسانه‌های ایرانی نیز در جشنواره‌های سال آینده حضور داشته باشند گفت: به مناسبت جشنواره‌ای که امسال با حضور سینماگرانی همچون گوهر خیراندیش ،‌حسین یاری‌، محمدرضا فروتن‌، مصطفی زمانی‌، شقایق فراهانی و مرتضی شایسته در کانادا برگزار شد،‌ نخست وزیر کانادا با وجود اینکه آن چنان روابطی با ایران ندارند‌، اما این جشنواره مورد توجه قرار دادند که این تعظیم آنها به سینمای ایران قابل توجه بود و نشان داد جایگاه سینما و فرهنگ و هنر مملکت ما به گونه‌ای است که نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

سید ابراهیم بحرالعلومی منتقد و بازیگر سینما هفته‌ گذشته به دلیل ایست قلبی درگذشت.


 تاريخ ارسال: 1392/5/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.