پرده سینما

كاترین بیگلو هنگام دریافت جایزه اسکار: «این لحظه‌ خاص از زندگی را نمی‌توان تعریف كرد»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واكنش‌های برندگان اسكار ‌٢٠١٠

 

 بهترین كارگردان جوایز اسكار 2010، لحظه‌ی دریافت این جایزه را غیرقابل توصیف دانست. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هشتاد ‌و دومین مراسم سالانه‌ اعطای جوایز اسكار بامداد امروز برگزار شد و فیلم گنجه رنج به كارگردانی كاترین بیگلو موفق به كسب شش جایزه‌، ازجمله بهترین فیلم و بهترین كارگردانی شد. فیلم آواتار ساخته‌ «جیمز كامرون» كه ركورددار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما است، تنها سه جایزه اسكار را به‌دست آورد. مراسم اسكار امسال نیز هم‌چون ادوار گذشته با شوق و هیجان فراوان برندگان همراه بود. در ذیل نگاهی به واكنش و اظهارات برندگان هشتادودومین دوره‌ جوایز اسكار:

 

کاترین بیگلو پس از دریافت جایزه اسکار-كاترین بیگلو، برنده اسكار بهترین كارگردانی (گنجه رنج):

«به‌هیچ عنوان نمی‌توان این لحظه‌ خاص از زندگی را تعریف كرد. بودن در كنار چنین نامزد‌های قدرتمند و فیلم‌سازانی كه الهام‌بخش من بوده‌اند و همواره آنها را ستایش كرده‌ام، واقعا شگفت‌انگیز است. از مارك بوآل كه با نگارش چنین فیلم‌نامه‌ قوی امكان ساخت گنجه رنج را فراهم كرد، تشكر فراوان می‌كنم. از نگاه من، كارگردان موفق یعنی همكاری با عوامل فیلم و من جمعی از بهترین‌ها را در كنارم داشتم. من این جایزه را به سربازانی اعطا می‌كنم كه جان خود را در عراق و افغانستان به خطر می‌اندازند.»

 

-خوان خوزه كامپانلا، برنده اسكار بهترین فیلم خارجی (رازی در چشم‌هایش):

 

«به لطف آكادمی اسكار و عوامل قوی این فیلم است كه چنین موفقیتی به‌دست آمده است. من مدیون آنها هستم.»

 

-جف بریجز، برنده‌ اسكار بهترین بازیگر نقش اول مرد (قلب دیوانه):

«من این افتخار را مدیون پدر و مادرم هستم. از اسكات كوپر، كارگردان فیلم كه دانش سینمایی بالایی دارد تشكر می‌كنم كه چنین عوامل قوی را ‌دور هم جمع كرد.»

 

- كریستوف والتز، برنده اسكار بهترین نقش مكمل مرد (لعنتی های بی آبرو)

«من همواره به‌دنبال كشف عرصه‌های جدید بودم و برای همین به كوئنتین تارانتینو معرفی شدم. او یك كاشف نترس است.براد پیت در این فیلم كمك زیادی به من كرد. تمام آنهایی كه به من كمك كردند، در این جایزه شریك هستند.»

 

- ساندرا بولاك، برنده اسكار بهترین بازیگر نقش اول زن (سمت كور):

«از آكادمی اسكار به‌خاطر اعطای این افتخار تشكر می‌كنم و باید بگویم به تمام نامزد‌های این بخش كری مولیگان، مریل استریپ وهلن میرن ارادت دارم. این تجربه‌ای است كه شاید در زندگی فقط یك‌بار اتفاق بیفتد.»

 

- مو نیك، برنده اسكار بهترین بازیگر نقش مكمل زن (ارزشمند):

«از آكادمی اسكار كه ثابت كرد به‌خاطر هنر و نقش‌آفرینی و نه به‌خاطر سیاست جایزه‌ می‌دهد تشكر می‌كنم.»

 

- پین داكتر، برنده اسكار بهترین انیمیشن بلند (بالا):

«ساخت این فیلم واقعا ماجراجویی فراموش‌نشدنی است. هرگز تصور نمی‌كردم كتابی كه در سال سوم دبیرستان می‌خواندم روزی مرا به اینجا بكشاند.»

 

- مائورو فیوره، برنده‌ اسكار بهترین فیلم‌برداری (آواتار):

«از آكادمی اسكار به‌خاطر این افتخار باور‌نكردنی تشكر می‌كنم. از جیمز كامرون به‌خاطر نوع نگاه خاص‌اش به این فیلم سپاسگزارم. از والدینم كه با چهار چمدان و یك رویا وارد آمریكا شدند ممنونم.»

 

-جو لتری، برنده‌ اسكار بهترین جلوه‌های ویژه (آواتار):

«آواتار فیلمی است برای یاد ‌دادن داشتن نگاه متفاوت به جهان و به‌خاطر این من از جیمز كامرون، كارگردان فیلم تشكر می‌كنم كه كار با او افتخار بزرگی بود.»

 

-مارك بوال، برنده‌ اسكار بهترین فیلم‌نامه‌ اصلی (گنجه رنج):

«از آكادمی اسكار كه مرا شایسته‌ این افتخار دانست تشكر می‌كنم. من خبرنگاری بودم كه با ایده‌ای درباره‌ سربازان درگیر جنگ از عراق برگشتم. فكر می‌كردم كه می‌تواند فیلمی از آن ساخته شود، اما نتیجه فراتر از انتظار من شد. این جایزه را به همه سربازان آمریكایی حاضر در عراق و افغانستان و همه آنهایی كه كشته و زخمی شدند، تقدیم می‌كنم.»

 

منبع: ایسنا

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/12/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.