پرده سینما

به مناسبت روز سینما، هیئت مدیره خانه سینما از ایوبی درخواست کرد ساختمان سمنان را در اختیار آن ها قرار بدهد

پرده سینما






 

 

 

رییس هیئت مدیره‌ خانه‌ سینما درخواست کرد تا حجت‌الله ایوبی رییس جدید سازمان سینمایی در اولین فرصت، نامه‌ای را به نیروی انتظامی بدهد تا ساختمان خیابان سمنان در اختیار خانه‌ سینما قرار بگیرد.

 

خانه سینمای ایرانفرهاد توحیدی در پاسخ به اینکه در آستانه‌ی 21 شهریور ماه روز سینما، اولین درخواست جدی‌شان از رییس جدید سازمان سینمایی که در کوتاه‌مدت می‌تواند عملی شود، چیست؟ به ایسنا با بیان این مطلب ادامه داد: پس از بازگشایی ساختمان خیابان سمنان، ما می‌توانیم، ساختمان را برای برگزاری مجمع عمومی و حتی برگزاری مراسمی برای بزرگداشت روز سینما آماده کنیم.

او یادآور شد: نزدیک به دو سال است که درب ساختمان خیابان سمنان بسته است، بنابراین این ساختمان به رسیدگی‌های اولیه‌ای نیازمند است، بعضی از اتاق‌هایش ریزش‌هایی داشته و باید آنجا را برای برگزاری مجمع عمومی آماده کنیم.

توحیدی اذعان داشت: ما پانزده روز پس از بازگشایی درب خانه سینما برای برگزاری مجمع عمومی آمادگی داریم. اگر 21 شهریور روز سینما این اتفاق بیفتد، ما این مبنا را می‌گیریم که می‌توانیم برای 15 روز بعد طبق قانون تاریخ برگزاری مجمع عمومی را بگذاریم.

رییس هیئت مدیره‌ خانه‌ سینما در پاسخ به اظهارنظر اخیر وزیر ارشاد مبنی براینکه هیئت مدیره‌ فعلی باید منحل و انتخابات برای برگزاری مجمع عمومی جدید برگزار شود گفت: مرجع برگزارکننده مجمع عمومی خانه سینما، هیئت مدیره‌ فعلی است که طبق قانون تا برگزاری مجمع عمومی متولی اداره‌ موسسه است.

وی یادآور شد: اگر هنوز مساله تصویب اساسنامه خانه سینما در دستور کار باشد، ابتدا باید مجمع عمومی فوق العاده را برای تصویب اساسنامه‌ برگزار کنیم و براساس اساسنامه مصوب شده، اعلام فراخوان مجمع عمومی عادی داشته باشیم تا هیئت مدیره آتی را انتخاب و خانه سینما را به هیئت مدیره جدید تحویل بدهیم.

توحیدی در پاسخ به اینکه چه مقطعی را برای بازگشایی خانه سینما پیش‌بینی می‌کند، گفت: به هر حال ما همچنان بر آنچه که آقای دکتر روحانی در جریان مناظره‌های انتخاباتی‌اشان گفتند، امیدواریم که در یک ماه اول کاری دولت، مساله خانه سینما حل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته الان از آغاز به کار دولت سی و یک روز می‌گذرد، به هر حال امیدوار بودیم در طول یک ماه اول این اتفاق بیفتد.

رییس هیئت مدیره‌ خانه سینما در عین حال گفت: البته ما تنگنا‌ها را درک می‌کنیم و با توجه به اظهارات آقای جنتی که تاکید کردند حل و فصل ماجرای خانه سینما را به معاون وزیر و جناب ایوبی واگذار کرده‌اند، امیدواریم در اسرع وقت موضوع خانه سینما حل و فصل شود.

توحیدی تاکید کرد: ما آمادگی داریم پس از بازگشایی خانه سینما، فراخوان مجمع عمومی را اعلام کنیم، البته روندی که قرار بود در شش مرداد ماه گذشته انجام شود و متوقف ماند و اگر آقای شمقدری و همکارانشان همکاری می‌کردند و مجمع عمومی برگزار می‌شد در دولت دهم هم خانه سینما باز می‌شد بنابراین امیدواریم دولت محترم به توافقات انجام شده در دولت قبلی پایبند باشد.

رییس هیئت مدیره‌ خانه سینما در پاسخ به این که شنیده می‌شود قرار است روز سینما درب خانه سینما باز شود گفت: ما هم شنیده‌ایم. اما عادت کرده‌ایم تا موقعی که همه چیز رنگ واقعیت پیدا نکند، باور نداشته باشیم اما امیدواریم.


 تاريخ ارسال: 1392/6/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.