پرده سینما

آخرین خبرها از جشنواره بین المللی فیلم کودک

پرده سینما






 

 

 

پنجشنبه هفته جاری بیست و هشتم شهریورماه آخرین مهلت ارسال عکس و پوستر برای حضور در بخش مسابقه موادتبلیغاتی بیست و هفتمین جشنواره کودکان و نوجوانان خواهد بود.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری، آرش صادقی و مهدی دل‌خواسته دبیران بخش مسابقه مواد تبلیغی عکس وپوسترجشنواره کودک 27 اعلام کردند پنجشنبه هفته جاری آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در این بخش خواهد بود و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. این مسابقه ویژه عکاسان و طراحان حرفه ای پوستر سینمای کشور است.

با پایان ارسال آثار و بعد از معرفی هیات داوران، برگزیدگان مسابقه عکس وپوستر معرفی و در آیین گشایش جشنواره جوایز این بخش اهداء خواهد شد. 

 

فیلم‌های جشنواره بیست و هفتم کودکان و نوجوانان در ده سالن سینمای شهر اصفهان روی پرده می‌روند.

 

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دلیل گستردگی آثار و برنامه‌های بخش‌های مختلف، ده سالن سینمای شهر اصفهان میزبان بیست و هفتمین جشنواره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سالن شماره یک و دوی سینما قدس، سینما ساحل، سالن شماره یک و دوی مجموعه فرشچیان، تالار هنر، سینما سپاهان، سوره، تالار خورشید و سالن کتابخانه مرکزی، ده سالنی هستند که امسال برای نمایش فیلم‌های جشنواره در نظر گرفته شده‌اند و برای میزبانی از مخاطبان جشنواره آماده می‌شوند.

 

فیلم سینمایی اوشین (Oshin) ساخته شین توگاشی و محصول سال 2013 ژاپن که روایتی دوباره سازی شده از کودکی و نوجوانی اوشین است، در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت می‌کند.

 

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فیلم سینمایی اوشین (Oshin) محصول سال 2013 ژاپن ساخته شین توگاشی در بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت می‌کند.

فیلمنامه این فیلم 105 دقیقه‌ای را کوتا یامادا بر اساس قصه ارژینال سوگاکو یاشیدا نوشته و در آن کودکی اوشین بر اساس  شخصیت مشهور این سریال که در ایران با نام سال‌های دور از خانه روی آنتن رفت دوباره سازی شده است.

نسخه تلویزیونی اوشین از آوریل سال 1983 تا مارس سال 1984 در ژاپن روی آنتن رفت.

این هشتمین فیلم بلند سینمایی شین توگاشی کارگردان 53 ساله ژاپنی است و در آن، کوکانه هامادا نقش اوشین 8 ساله را ایفا می‌کند که از بین کودکان زیادی انتخاب شده است. مانامی ایگاشیرا نیز در این نسخه نقش اوشین نوجوان را بازی می‌کند و آیا یوتو در این فیلم ایفاگر نقش مادر اوشین است.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

اسامی گروه دیگری از داوران بخش جلوه گاه امید بیست وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اعلام شد.

 

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، سیدعلی الفت دبیر بخش جلوه گاه امید اسامی گروه دیگری از داوران سازمان ها و نهادهای حاضر در جشنواره کودک را اعلام کرد و افزود: استقبال نهادها بسیار چشمگیر بوده است و به نظر می رسد جایگاه بخش جلوه های امید در جشنواره های ملی به خوبی تبیین شده است. الفت همچنین به آغاز داوری ها طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: چنان که قبلا اعلام شد جوایز برگزیدگان در اصفهان و در مراسمی باشکوه در حضور هنرمندان و کارشناسان و مسئولین اهداء خواهد شد.

اسامی داوران اعلام شده به شرح زیر است:

 

کانون ایران نوین: شهرام مکری / امیر توده روستا / محمدرضا هاشمیان

انجمن فیلم کوتاه ایران: نیما عباس پور / کاوه قهرمان / شهرام میراب اقدم (‌به سرپرستی مجید بزرگر ریاست انجمن )

انجمن مدیران تولید سینمای ایران: هادی انباردار / ناصر برهان آزاد / پیمان جعفری

مجمع هنرمندان خراسان: سیدهادی منبتی / غلامرضا حیدرنژاد / مهدی یمینی / سیدجواد مهدوی عادلی

سازمان بهزیستی کشور: محمدرضا حیدرهایی / شیرین فرامرزی / عباس حق شناس

جشنواره ملی رسانه های سلامت - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: امیر نصیری / فاطمه سربندی / امیرحسین اسدی / پوریا گودرزی

انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران: رسول توکلی / پروانه مرزبان / نادره ترکمانی

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: نرگس نعمت اللهی / نوشین سرابی / علیرضا فتاحی / مونیکا شاهین  


 تاريخ ارسال: 1392/6/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.