پرده سینما

آخرین خبرها از جشنواره بین المللی فیلم کودک

پرده سینما


 

 

 





ده فیلم سینمایی با موضوع کودک و نوجوان و دفاع مقدس در بخش چشم‌انداز سینمای کودک و دفاع مقدس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان روی پرده می‌رود.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، این ده فیلم، منتخبی از بین آثار کوتاه و بلند سینمای ایران است که طی سه دهه گذشته در حوزه سینمای کودک و نوجوان ساخته شده‌اند و در آن روایتی از حضور کودک و نوجوان در دوران دفاع مقدس یا تاثیرات اجتماعی جنگ بر کودک و نوجوان به تصویر کشیده شده است.

آتش در خرمن (سعید حاجی‌میری)، باشو غریبه کوچک (بهرام بیضایی)، با من حرف بزن (مسعود جعفری جوزانی)، بزرگمرد کوچک (صادق صادق دقیقی)، پایان کودکی (کمال تبریزی)، جای پای غدیر (خسرو معصومی)، جنگ کودکانه (ابوالقاسم طالبی)، سقای تشنه لب (رسول ملاقلی‌پور)، کودک و فرشته (مسعود نقاش‌زاده) و کیمیا (احمدرضا درویش) فیلم‌هایی هستند که امسال در بخش آثار کودک و دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

نیکی کریمی بازیگر و فیلمساز محبوب ایران به جمع داوران بخش بین المللی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان پیوست.

 

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری جشنواره، نیکی کریمی که سابقه حضور در هیئت داوران جشنواره های متعدد داخلی و خارجی را در سابقه خود دارد، به عنوان داور ایرانی در بخش بین الملل جشنواره در کنار سایر اعضای هیئت داوری به تماشا و بررسی فیلمها خواهد پرداخت. نیکی کریمی تولد 1350 در تهران است و در سالهای اخیر یکی از بازیگران برگزیده و نخبه سینمای ایران و نیز فیلمسازی جسور و موفق بوده است.

 

احمد میرعلایی دبیر بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، چهارشنبه 26 شهریور ماه با حضور در جمع هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران از روند داوری دیدن کرد.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی و اجرایی بیست و هفتمین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان درباره حضور دبیر جشنواره در جمع هیئت داوران به مهر گفت: چهارشنبه 27 شهریور ماه احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان با حضور در جمع هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران از روند داوری‌ها بازدید کرد.

وی درباره جدول برنامه های جشنواره افزود: از اول مهرماه یعنی 15 روز قبل از آغاز جشنواره، جدول بخش های مختلف بسته می‌شود و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

همچنین قرار است در مراسم افتتاحیه جشنواره از شمسی فضل اللهی، دنیا فنی زاده و غلامرضا آزادی تقدیر شود.

 

مدیر اجرایی بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از اختصاص سالن شماره 2 مجموعه فرهنگی فرشچیان به اهالی رسانه خبر داد.

 

به گزارش سایت پرده سینما جعفر گودرزی مدیر اجرایی و مدیر روابط عمومی بیست ‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امسال هم نیز طبق هماهنگی‌های صورت گرفته یک سالن مختص اهالی رسانه در نظر گرفته شده است و برای آنکه اهالی رسانه بتوانند به بهترین شکل از فیلم‌های جشنواره استفاده کنند سالن شماره 2 مجموعه فرهنگی فرشچیان مختص این گروه در نظر گرفته شده و پس از نمایش هر فیلم نیز جلسات پرسش و پاسخ آن در همین محل برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای آنکه مخاطبان جشنواره بتوانند به بهترین شکل برای تماشای آثار بخش‌های گوناگون برنامه‌ریزی کنند جدول نمایش آثار طراحی شده  و از روز اول مهر در سایت جشنواره کودک قابل مشاهده است و مخاطبان می‌توانند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده تا بتوانند از برنامه‌های 9 سالن مردمی به بهترین شکل استفاده کنند.

مدیر اجرایی بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان همچنین با اشاره به اینکه افتتاحیه متفاوتی برای جشنواره کودک در نظر گرفته شده است گفت: در حال حاضر ساخت دکور افتتاحیه مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و امسال نیز قصد داریم برنامه‌ای متفاوت را به اجرا بگذاریم که تجلیل از سه پیشکسوت عرصه کودک شامل غلامرضا آزادی شمسی فضل‌اللهی و دنیا فنی‌زاده در کنار اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه فیلمنامه نویسی و بخش‌های مفرح و جذاب بخشی از برنامه‌های مراسم افتتاحیه است که در سالن گل نرگس برگزار خواهد شد.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.