پرده سینما

نمایندگان دانمارک، لبنان، اسلونی و پرو در اسکار معرفی شدند

پرده سینما









چهار کشور دیگر نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار معرفی کردند.

 

جایزه اسکاربه گزارش خبرآنلاین، کمیته انتخاب نماینده دانمارک در جوایز اسکار، پنجشنبه تریلر روان‌شناختی شکار (The Hunt) به کارگردانی توماس وینتربرگ را به نمایندگی از این کشور به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

این فیلم اولین بار در دنیا پارسال در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن روی پرده رفت و مَس میگلسن ستاره فیلم به خاطر آن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

او در شکار نقش مردی را بازی می‌کند که به اشتباه به آزار و اذیت یک کودک متهم می‌شود. داستان فیلم در یک دهکده کوچک دانمارکی در ایام کریسمس روی می‌دهد.

هنریک بو نیلسن رئیس کمیته انتخاب نماینده دانمارک و مدیر ارشد اجرایی موسسه فیلم دانمارک گفت: «فیلم شکار ثابت کرده فیلمی با پتانسیل عالی در سطح بین‌المللی است. این فیلم سال 2012 یک افتتاحیه موفق در جشنواره کن داشت و از آن به بعد هم در جشنواره‌های سینمایی و در میان منتقدان بین‌المللی بسیار مورد استقبال قرار گرفت.»

وینتربرگ که این روزها در بریتانیا در حال فیلمبرداری فیلم دور از اجتماع خشمگین است، فیلمنامه شکار را با همکاری توبیاس لیندهولم نوشته است.

سیسی گروم یورگنسن و مورتن کافمان تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. یورگنسن همچنین تهیه‌کننده فیلم برنده اسکار در یک دنیای بهتر ساخته سوزان بیر و یک رابطه شاهانه ساخته نیکلای آرسل است که پارسال یکی از پنج رقیب بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان بود.

وینتربرگ سال 1998 برای فیلم ضیافت برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن شد.

فیلم غدی (Ghadi) به کارگردانی امین دره نماینده لبنان در جوایز اسکار 2014 است. داستان فیلم در محله‌ای سنتی در یک دهکده کوچک ساحلی در لبنان اتفاق می‌افتد. لبا (با بازی جرج خباز) یک معلم موسیقی است. او با لارا دوست دوران کودکی‌اش که معلم ادبیات فرانسه است، ازدواج کرده است.

برخلاف میل خانواده، همسایه‌ها و دوستان، فرزند اول و دوم آن‌ها دختر هستند. لارا بار دیگر باردار می‌شود و این بار فرزند آن‌ها، پسر است، اما آزمایش‌های پزشکی نشان می‌دهد که پسر آن‌ها طبیعی نیست. اینجاست که لبا و لارا باید تصمیم بگیرند او را نگه دارند یا نه.

اسلونی با فیلم دشمن کلاس (Class Enemy) ساخته روک بیچک در بخش فیلم خارجی‌زبان رقابت می‌کند.

فیلم از روی وقایع واقعی ساخته شده و درباره روابط پرتنش گروهی دانش‌آموز با معلم جدیدشان است. وقتی یکی از دانش‌آموزان دختر خودکشی می‌کند، هم کلاسی‌ها معلم را مقصر مرگ او می‌دانند، اما...

دشمن کلاس اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در جشنواره ونیز نمایش داده شد.

فیلم پاک‌کننده (The Cleaner) به کارگردانی آدریان سابا نماینده پرو در اسکار است.

داستان درباره یک مامور قضایی است که پس از یک بحران همه‌گیر در لیما مسئولیت یک بچه یتیم هشت ساله را به عهده می‌گیرد.

این فیلم اسپانیایی‌زبان پارسال در جشنواره سن سباستین در بخش کارگردانان جدید تقدیر شد و در جشنواره پالم اسپرینگز نیز جایزه بزرگ داوران بخش صداهای جدید / نگاه‌های جدید را برد.

تاکنون 58 کشور نمایندگان خود در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال را معرفی کردند. مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) به پایان می‌رسد.

اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/7/5
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رحیمی:

همه کشورهای رقیب ما دارند فیلم به اسکار میفرستند از پاکستان و عربستان گرفته تا دانمارک و لبنان و پرو. خدا کند ما \"گذشته\" را بفرستیم و جایزه راببریم.

0+0-

شنبه 6 مهر 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.