پرده سینما

سینمای جهان در تدارک ساخت دو فیلم درباره پاپ فرانسیس است

پرده سینما









پاپ فرانسیس که چندی پیش به این سمت انتخاب شد، موضوع دو فیلم سینمایی است که در آرژانتین و آلمان در دست ساخت قرار دارند.

 

پاپ فرانسیسبه گزارش مهر به نقل از تلگراف، دو فیلم سینمایی که از زندگی پاپ فرانسیس در آرژانتین و آلمان در دست ساخت قرار دارد، مقاطع مختلفی از زندگی این پاپ چدید را تصویر می کنند.

پاپ فرانسیس که محبوبیت مردمی اش زیاد است 6 ماه پیش به عنوان رهبر معنوی جهان کاتولیک بر این مسند تکیه زد.

اکنون اعلام شده پاپ فرانسیس که با اعلام خبر کناره گیری پاپ بندیکت شانزدهم از سمت رهبری کلیسای کاتولیک برای این مسئولیت انتخاب شد، موضوع حداقل دو فیلم سینمایی قرار گرفته است.

به گفته نشریات ایتالیایی آلخاندرو آگرستی نویسنده و کارگردانی از آرژانتین زادگاه پاپ جدید، اعلام کرده است که در حال ساختن یک فیلم تجربی با عنوان تاریخ کشیشی است. چنان که پیداست رودریگو د لا سرنا بازیگر آرژانتینی که بیش از همه برای بازی در نقشی در برابر گائل گارسیا برنال در فیلم ارنستو چه گوارای والتر سالس که برمبنای زندگینامه چه گوارا با عنوان خاطرات موتورسیکلت در سال 2004 ساخته شد، شناخته شده در این فیلم جدید در نقش خورخه برگوکلیوی جوان که بعدها به پاپ فرانسیس بدل شد، بازی می کند.

کریستین پشکن از آلمان سرزمین مادری بندیکت که نویسنده و تهیه‌کننده است نیز اعلام کرده با بودجه 34 میلیون دلاری در حال ساخت فیلمی با عنوان دوست بینوایان است.

همه اینها در حالی اتفاق می افتد که ریدلی اسکات پروژه تلویزیونی اش با عنوان واتیکان را فعلاً به تعویق انداخته است. مکان این پروژه نیز هرچند رم است، اما به صورت مستقیم در ارتباط با پاپ جدید کلیسا یعنی پاپ فرانسیس نیست. در این فیلم که با بازی برونو گنس در نقش پاپ ساخته می شود، پاپ در مرکز موضوع جای ندارد و بیشتر تمرکز بر فضای حاکم بر واتیکان است تا خود پاپ.

فرانسیس در ماه مارس(اسفند) به عنوان پاپ انتخاب شد و این پس از آن بود که پاپ بندیکت به عنوان اولین پاپ از سال 1415 تا کنون اعلام کرد برای ادای وظایفش به حد کافی توان ندارد و داوطلبانه از این سمت کناره‌گیری کرد.

آگرستی که احتمالاً بیش از هر چیز برای درام رمانتیک سال 2006 با عنوان خانه دریاچه با بازی کیانو ریوز و ساندرا بولاک شناخته می شود، جایزه شهر رم را از جشنواره فیلم ونیز برای درام سال 2004 با عنوان جهانی کمتر بد دریافت کرد.

در حالی که پشکن تاکنون 11 فیلم تهیه کرده که بیشترشان فیلم های تلویزیونی بوده اند. او 15 سال سابقه فعالیت در حوزه فیلمسازی دارد.

دفتر خبری واتیکان هنوز درباره دو فیلم جدیدی که درباره پاپ فرانسیس در حال ساخت است، موضع گیری نکرده است.


 تاريخ ارسال: 1392/7/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.