پرده سینما

سه کشور دیگر به رقبای اسکار فیلم خارجی‌ زبان اضافه شدند

پرده سینما









 

استونی، افغانستان و اندونزی نمایندگان خود را در بخش فیلم خارجی ‌زبان هشتاد و یکمین دوره جوایز اسکار معرفی کردند.

 

جایزه اسکاربه گزارش خبرآنلاین، استونی با فیلم حرکت آزاد / ترانه‌ای در تایید دنیا (Free Range/Ballad on Approving of the World) به کارگردانی ویکو اونپو در جوایز اسکار 2014 شرکت می‌کند.

این فیلم درباره نویسنده‌ای جوان است که به خاطر نقش خود در اجتماع دچار تعارض می‌شود. او از یک سو شغل خود در روزنامه را از دست داده و از سوی دیگر متوجه می‌شود دوستش باردار شده است.

وسوسه سینت تونی دیگر ساخته اونپو نیز سال 2010 از طرف استونی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد، اما به فهرست نهایی نامزدهای بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان راه پیدا نکرد.

افغانستان با فیلم ژمه (Wajma) یا یک داستان عاشقانه افغانی  (An Afghan Love Story) به کارگردانی برمک اکرم در رقابت شرکت می‌کند.

داستان درباره زنی جوان است که آشنایی او با یک پیشخدمت پیامدهای ناگوار برایش به همراه دارد. ژمه مانند بچه کابلی فیلم قبلی اکرم قالبی مستند دارد.

فیلم Sang Kiai به کارگردانی راکو پریجانتو هم نماینده اندونزی در اسکار خواهد بود.

مهلت ارسال فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اول اکتبر (9 مهر) به پایان ‌رسید. تا این تاریخ برابر اخبار منتشرشده در رسانه‌ها 69 کشور نمایندگان خود را در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال معرفی کردند.

آکادمی به زودی فهرست فیلم‌هایی را که برای رقابت در این بخش واجد شرایط هستند منتشر می‌کند. پارسال 71 فیلم در بخش فیلم خارجی‌زبان حضور داشتند که یک رکورد بود.

اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/7/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.