پرده سینما

مراسم دفاع از کودکان درگیر جنگ در سردشت برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

مراسم دفاع از کودکان درگیر جنگ با حضور هزار کودک سردشتی در این شهر مقاوم سال‌های دفاع مقدس برگزار شد.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما ناصر باکیده مسئول برگزاری جشنواره بیست و هفتم در استان‌ها درباره اجرای مراسم همزمان رونمایی از درنای کاغذی در شهرستان سردشت همزمان با اصفهان گفت:  همزمان با مراسم رونمایی درنای کاغذی که در اصفهان شکل گرفت، با برنامه ریزی از پیش تعیین شده، مراسم مختلفی در دفاع از کودکان درگیر جنگ در شهرهای مختلف از جمله سردشت، حلبچه، دمشق نیز برگزار شد.

وی در ادامه گفت: امروز کودکان سردشتی در محل اجتماعات مجتمع فرهنگی وزارت ارشاد دور هم  جمع شدند و به یاد قربانیان فاجعه شیمیایی  تیر ماه سال ۶۶ سردشت، همزبان با کودکان اصفهانی نامه آماده شده خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل را امضاء کردند.

باکیده در ادامه درباره برنامه‌های جشنواره در سردشت گفت: مراسم سردشت از شب گذشته با نمایش فیلم همبازی (غلامرضا رمضانی) آغاز شد. همچنین  کاروان فرهنگی جشنواره در روستاهای مرزی منطقه سردشت مستقر شدند و علاوه بر برنامه های نمایشی، فیلم هم برای کودکان و نوجوان به نمایش گذاشتند.

او گفت: امروز صبح همزمان با اصفهان،  بیش از هزار کودک و نوجوان در سالن اجتماعات این شهر حاضر شدند. اجرای برنامه با  تلاوت قران،  شعر خوانی، ادای دین  و احترام کودکان و نوجوانان نسبت به شهدای دفاع مقدس منطقه، اجرای نمایشنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه شد و گروه هفت آسمان اعزامی از تهران نیز برای کودکان و نوجوانان سردشتی اجرای نمایش داشتند. نماهنگ سردشت نیز با موضوع بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶ روی پرده رفت.

باکیده به اتفاق مهم دیگر این مراسم در شهر سردشت اشاره کرد و گفت: انجمن دفاع از حقوق مصدومین شمییایی سردشت که انجمنی مردمی و خودجوش است و پس از بمباران این شهر توسط نهادی مردمی دایر شده است،  با صدور بیانیه‌ای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ را محکوم و با قربانیان شیمیایی سردشت به ویژه شهدای خردسال کودک و نوجوان سراسر دنیا (از جمله سردشت) ابراز همدردی کرد. امضاءکنندگان این بیانیه خواستار آینده‌ای عاری از جنگ و برقراری صلح در جهان شدند.این بیانیه به من ارایه شد تا به دبیر جشنواره کودک و نوجوان برسانم و ایشان برای انتشار جهانی آن، بیانیه را به دست نمایندگان  بین‌المللی  جشنواره بسپارند. 

وی در خاتمه تاکید کرد: نامه‌ای که برای بانکی مون تنظیم شده بود، توسط کودکان سردشتی نیز امضاء شد. در این مراسم  مسئولان شهر از جمله  فرماندار سردشت، امام جمعه سردشت، مدیر آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  روسای ادارات و رئیس شورای شهر حضور داشتند.


 تاريخ ارسال: 1392/7/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.