پرده سینما

واكنش جواد شمقدری به لغو مجوز موسسه مقاومت و انقلاب اسلامی: وزير ارشاد حق لغو مجوز ندارد

پرده سینما






 

 

 

جواد شمقدری گفت: تنها مراجع قضایی حق لغو امتیاز موسسات را بر عهده دارند و وزیر ارشاد به هیچ عنوان چنین حقی ندارد.

 

شمقدریجواد شمقدری رئیس پیشین سازمان سینمایی در مورد لغو امتیاز موسسه سینمایی‌اش با نام مقاومت و انقلاب اسلامی  توسط وزیر فرهنگ و ارشاد به برنا گفت: تنها مراجع قضایی حق لغو امتیاز موسسات را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در جریان جزئیات لغو مجوز موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی نیست، افزود: مهدی عظیمی میرآبادی در جریان جزئیات لغو این مجوز است ضمن این‌که در صحبت هایی که با او داشتم گفت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر قانونی چنین اختیاری ندارد.

شمقدری از توضیحات بیشتر در مورد این موضوع پرهیز  و این موضوع را به‌روزهای آتی منوط کرد.

جمال شورجه نیز گفت: این موسسه هیچ کیسه‌ای ندوخته است و به هیچ عنوان میلیاردها از صندوق دولت قبل برای راه اندازی اش دریافت نکرده است.

شورجه که به عنوان رئیس   موسسه مقاومت و انقلاب اسلامی انتخاب شده بود درباره لغو امتیاز موسسه مقاومت و انقلاب اسلامی گفت: این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نشده است ضمن اینکه این موسسه یک شرکت انتفاعی نیست که بتوان به راحتی آن‌را لغو مجوز کرد.

وی در ادامه افزود: این موسسه در جهت اهداف انقلاب است بنابراین شایسته نیست که چنین رفتاری با آن شود. مدتی پیش در خبرها آمده بود که موسسه سینمایی مقاومت و انقلاب اسلامی که توسط جواد شمقدری  در واپسین روزهای حضور او  در سازمان سینمایی ثبت شد به دلیل طی نکردن مراحل قانونی لغو امتیاز شد.  

ظاهراً بنیاد مقاومت و انقلاب اسلامی با دور زدن قانون  و عضویت چهره‌های حقوقی  نظیر وزیر فرهنگ و ارشاد در هیئت امنای مؤسسه‌شان سعی داشتند اقدامی فراقانونی را انجام دهند  و جالب این که برای این مؤسسه از سوی مسئولان وقت تأییدیه نیز صادر شده بوده است!

این اتفاق عجیب مشابه آن است که شخصی مؤسسه‌ای ثبت کند و اعضای هیئت امنای مؤسسه‌اش را، اعضای هیئت دولت معرفی کند و این مؤسسه نیز توسط دوستانش مجوز فعالیت بگیرد!

با این حال، این کار فراقانونی چندان دوام نداشت و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از آن که متوجه این کار فراقانونی شد و دریافت که بدون آن که خبر داشته باشد، از جایگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه حتی جایگاه حقیقی‌اش، عضو هیئت مدیره مؤسسه مذکور شده، دستور لغو مجوز این مؤسسه را صادر کرد.

با این اوصاف، اکنون مؤسسه سینمایی مقاومت و انقلاب اسلامی» لغو مجوز شده و هر گونه فعالیت آن تا تعیین تکلیف خلاف قانون خواهد بود. این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که احتمال پیگیری حقوقی کاری که دوستان شمقدری انجام داده‌اند وجود دارد.

خبر برخی از سایت‌ها تاکید شده بود که لغو مجوزموسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی به دستورعلی جنتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و امکان پیگیری حقوقی از سوی امور حقوقی وزارت ارشاد در مورد چگونگی ثبت و کسب مجوز این موسسه وجود دارد.

جواد شمقدری، جلیل عرفان منش و مهدی عظیمی میرآبادی با نام هیئت موسس این موسسه را تاسیس کرده و به استناد ماده 16 اساسنامه به عنوان مجمع عمومی تنها برای بار اول با انتخاب جمال شورجه (رییس)، مهدی عظیمی میرآبادی (نایب‌رییس و مدیرعامل) و علیرضا عاقل‌زاده (خزانه‌دار) هیئت مدیره موسسه را انتخاب کرده‌اند.


 تاريخ ارسال: 1392/7/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.