پرده سینما

محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد

پرده سینما






 

 

 

محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی شد.

 

محمدرضا جعفری جلوهبه گزارش سایت پرده سینما در متن رسمی انتصاب جعفری جلوه به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی آمده است:

 با حکم دکتر"حجت الله ایوبی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و به استناد صورت جلسه مورخ 4 آبان هیأت امنای بنیادسینمایی‌فارابی،مهندس محمد رضا جعفری جلوه به مدیرعاملی این بنیاد منصوب شد.

سینمای ایران همواره کوشیده است تا به آستانۀ هویت،واقعیت و امید نزدیک شود و دریچه‌ای متفاوت از رنگین کمان فرهنگی این مرزو بوم به روی جهانیان باز کند و اکنون از دولت امید و اعتدال این انتظار می‌رود تا در ارائه و انعکاس فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی بیش از پیش بکوشد.

نظر به مراتب شایستگی وتجارب طولانی تان در حوزه مدیریت فرهنگی و به استناد جلسه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی در مورخ 4 آبان 92 ،حضرتعالی را به عنوان مدیرعامل این بنیاد منصوب می‌کنم.توفیق روز افزون تان را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

به گزارش ایسنا، جعفری جلوه که پیش از جواد شمقدری به عنوان معاون سینمایی وزارت ارشاد فعالیت می‌کرد، به تازگی از حجت‌الله ایوبی ریاست سازمان سینمایی برای بنیاد سینمایی فارابی حکم گرفته است.

جعفری جلوه که قائم مقام دکتر علی لاریجانی در بنیاد مطهری است با حفظ سمت مدیرعاملی فارابی را پذیرفته است.

سیداحمد میرعلایی در سال‌ها اخیر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بود.

مهندس محمدرضا جعفری جلوه متولد 1338 در تهران و فارغ التحصیل مهندسی شیمی است.در کارنامه حرفه‌ای وی ، مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو ،رئیس شبکه سراسری صدا، ،مدیر شبکه های دو،چهار و یک سیما،معاون سینمایی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ،مشاور رئیس سازمان صدا و سیما و .... دیده می‌شود.

سید‌احمد میرعلایی در گفت وگو فارس، با اشاره به پایان مأموریت چهار ساله‌اش در فارابی گفت: فکر می‌کنم ماموریت چهار‌ساله ما تمام شد و حتی اندکی بیش از چهار سال نیز در فارابی ماندیم البته من در مراسم اختتامیه جشنواره کودک نیز اعلام کرده‌ام که آماده رفتن هستیم و بهتر است به عرصه فیلم‌سازی بازگردیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است ماهِد فیلم بعد از چند سال بازگشایی مجدد شود گفت: علی‌رغم تمام شایعات مطرح شده در این سالها ماهِد فیلم در تمام چهار سال گذشته بسته بود و کوچکترین فعالیت اقتصادی در این دفتر صورت نگرفت و به عبارت بهتر ماهِد فیلم بعد از چهار سال به زودی بازگشایی مجدد خواهد شد.

میرعلایی تأکید کرد: هیچ اتفاق خاصی از نظر من رخ نداده و تنها محل خدمت بنده از فارابی به ماهِد فیلم تغییر پیدا کرده است.

این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به این سؤال که آیا همچنان به تولید فیلم‌های ارزشی در قالب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خواهد پرداخت، گفت: اگر خداوند عنایت کند این فرصت را پیدا کرده‌ایم تا مسیر سینما را ادامه دهیم و علاقمند  هستم تا همچنان همان مسیر گذشته را ادامه دهم و هر چه به صلاح سینمای کشور باشد را انجام خواهم داد.

وی در پاسخ به این سؤال که مدیرعامل سابق خانه سینما در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود در مدیریت گذشته سازمان سینمایی در همه بخش‌ها مین‌گذاری شده است و فارابی را به چه صورت به جعفری جلوه تحویل خواهد داد؟ اظهار داشت: خوشبختانه در چهار سال خدمت خود در فارابی این بنیاد را به گونه‌ای مدیریت کردیم که هیچ‌گونه خللی در آن مشاهده نمی‌شود و الان نیز آمادگی کامل داریم تا با توجه به شفاف‌ و روشن‌بودن همه مسائل مالی، مدیر بعدی هر جا که نیاز داشت از ما پاسخ بخواهد و ما هم با آمادگی کامل و با شفافیت پاسخ‌هایمان را خواهیم داد.

میرعلایی در خاتمه اظهار داشت: بنیاد سینمای فارابی اولین مؤسسه‌ای بود که از ماموران بازرسی کل کشور دعوت کرد تا کلیه اسناد و حساب‌های مالی چهار سال گذشته را مورد ارزیابی قرار دهند و الان نیز بدون هیچ گونه مانع و مین‌گذاری بنیاد سینمای فارابی را به مدیر بعدی تحویل می‌دهیم.


 تاريخ ارسال: 1392/8/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.