پرده سینما

اسكورسیزی «اختراع هوگو كابرت» را شروع كرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با انتخاب دو بازیگر اصلی اختراع هوگو كابرت، اهالی سینما می‌گویند این فیلم حتما كار بعدی مارتین اسكورسیزی‌ در مقام كارگردانی خواهد بود.

 

مارتین اسکورسیزی رسانه‌های گروهی طی چند ماه اخیر از این فیلم و حداقل سه فیلم دیگر به عنوان پروژه‌های احتمالی این فیلمساز در سال 2010 اسم می‌بردند.

تهیه‌كنندگان اختراع هوگوكابرت اعلام كردند بن كینگزلی و ساشا بارون كوهن برای بازی در این فیلم قرارداد امضا كرده‌اند.

آنها قبل از این گفته بودند قصد دارند طی یكی دو ماه آینده كلید فیلمبرداری فیلم را بزنند. اسكورسیزی با قبول دعوت كارگردانی این فیلم زمان مشخصی را برای این كار تعیین نكرده بود؛ اما انتخاب سریع بازیگران نقش‌های اصلی اختراع هوگوكابرت حكایت از آن می‌كند كه این فیلم طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی تهیه‌كنندگانش جلوی دوربین خواهد رفت.

قرار است بازیگر نقش كاراكتر نوجوان قصه فیلم هم همین روزها انتخاب شود. این فیلم بر اساس قصه كتاب پرخواننده و كودكانه برایان سلزنیك به همین نام ساخته می‌شود.

قصه این كتاب درباره نوجوان دوازده ساله یتیمی است كه در یك ایستگاه متروک راه‌آهن زندگی شهر پاریس در سال 1930 می‌كند. او به زودی مجبور می‌شود كار اختراع پدر خود را كه یك روبات نیمه تمام است تكمیل كند. كینگزلی در فیلم اسكورسیزی در نقش فیلمساز فرانسوی جرج مه لیس ظاهر می‌شود و گفته می‌شود نقش او در قصه فیلم مهم و حیاتی است. بارون كوهن هم مامور ویژه ایستگاه راه‌آهن است كه قهرمان نوجوان قصه فیلم در آنجا اقامت دارد.

بحث كارگردانی اختراع هوگو كابرت توسط اسكورسیزی حدود یك ماه قبل مطرح شد و خیلی زود لحن جدی به خود گرفت.

این اتفاق در شرایطی رخ داد كه طی یك سال گذشته رسانه‌های گروهی از امكان تولید فیلم‌های سكوت،ظهور تئودور روزولت و سیناترا به كارگردانی این فیلمساز صحبت كردند.

هم اكنون درام دلهره‌آور و اجتماعی شاتر ایلند از اسكورسیزی روی پرده سینماهای جهان است.

فیلم با بازی لئوناردو دی‌كاپریو تا به حال 120میلیون دلار در آمریكای شمالی فروش كرده است. دی‌كاپریو كه در چهار فیلم آخر اسكورسیزی نقش اصلی را بازی كرده در درام نوجوانانه جدید او حضور ندارد.

 

منبع: فارس


 تاريخ ارسال: 1388/12/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.