پرده سینما

اعضای هیئت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

پرده سینما






 

 

 

علیرضا قاسم خان، منوچهر مشیری، پریوش نظریه و محمد درمنش به عنوان اعضای هیئت انتخاب سینما حقیقت (مستندهای بلند) سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

 

جشنواره فیلم فجربه گزارش سایت پرده سینما ،در کارنامه سینمایی درمنش مستندهای سردار خیبر، سردار عشق ، کاندیداتور و سفر عشق به چشم می خورد. درمنش فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته فیلمبرداری سینما است. فیلم سینمایی دوشیزه اولین تجربه کارگردانی او به شمار می آید. علاوه بر دوشیزه، درمنش فیلم های هیام، ماه وش، معبد جان و آژانس ازدواج را نیز کارگردانی کرده است. وی مدتی مدیر واحد تولیدات تصویری شرکت سروش و رئیس شورای صنفی نمایش بوده است.

علیرضا قاسم خان در حال حاضر معاون پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. وی که فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر است  کارگردانی فیلم های مستند دیر گچین، سفر آواز و ارغوان و مفهوم باغ در مینیاتور ایران را در کارنامه سینمایی خود دارد. وی مدتی مدیریت سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران  و همچنین دبیری و قائم مقامی فرهنگستان هنر را بر عهده داشته است.

منوچهر مشیری دیگر عضو این هیئت نیز از مستند سازان باتجربه کشور به شمار می رود. وی مدیر آموزش انجمن مستندسازان سینمای ایران بوده و در کارنامه سینمایی وی آثار خاطره جاریست، صد سالگی و آخرین باران سال به چشم می خورد.

پریوش نظریه دیگر عضو هیئت انتخاب لیسانس تئاتر از دانشگاه هنر است. وی به عنوان بازیگر، مستند ساز و عکاس در سینمای ایران فعالیت می کند. نظریه با بازی در فیلم پدر ساخته مجید مجیدی خود را به سینمای ایران معرفی کرد و تا کنون در فیلم هایی نظیر یه حبه قند، کیمیا و خاک، ساعت 25، بوی کافور عطر یاس و ...بازی کرده است. وی در مستند های سوتماگ، هورامان، من و عروسکم و کولی ها به عنوان کارگردان حضور داشته است. نظریه در چند دوره جشنواره سینما حقیقت به عنوان داور حضور داشته است.


 تاريخ ارسال: 1392/9/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.