پرده سینما

نشست خبری جشنواره سینما حقیقت برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری جشنواره سینما حقیقت، صبح امروز با حضور برخی از اصحاب رسانه و طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در این نشست خبری عنوان شد تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 1680 فیلم بوده که 1010 تای آن ایرانی و 670 فیلم خارجی بوده اند. در این میان در بخش مسابقه ملی 117 فیلم در بخش مهمان 5 فیلم در بخش مستند داستانی 9 فیلم در بخش مستندهای سیاسی و اقتصادی 10 فیلم و در بخش نکوداشت استاد ناصر تقوایی 5 فیلم به نمایش در خواهد آمد.

همچنین در بخش مسابقه بین الملل این جشنواره نیز 96 فیلم به نمایش گذاشته می شود.

طباطبایی نژاد در این نشست خبری اظهار داشت: دو فیلم توران و یک اسم دو کلمه‌ای با نظر خود من از جشنواره‌ی حقیقت خارج شدند، در واقع این دو فیلم را هیئت انتخاب دیده بودند اما چون حریم خصوصی در آنها رعایت نشده بود‌ و طبق استانداردهای بین‌المللی و قوانین حقوقی و با توجه به اینکه مسئولیت نمایش چنین آثاری به طور مستقیم به دبیر جشنواره بر می‌گردد،‌ این دو اثر را از جشنواره خارج کردم.

طباطبایی‌نژاد همچنین درباره اضافه شدن چند فیلم به برخی بخش‌های جشنواره پس از اعلام نتایج هیئت انتخاب، هم توضیح داد: این فیلم‌ها به پیشنهاد هیئت ا‌نتخاب به بخش بین‌الملل اضافه شدند و از میان سه فیلمی که اضافه شده است‌، دو فیلم پس از بحث در شورای سیاستگذاری معرفی شده‌اند، یک فیلم هم بنا به پیشنهاد هیئت انتخاب بخش مستند ویژه سیاسی اقتصادی به بین‌الملل اضافه شد.

او در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به اینکه چه اقدامی قرار است انجام شود تا فیلمسازانی که مخصوصا در چهار سال گذشته از مرکز گسترش گریزان شده بودند، دوباره بازگردند،‌ گفت: هر فیلم سازی که به ما مراجع کند و طرحی داشته باشد طبق قواعد بررسی می‌کنیم‌، یک راه دیگری هم البته وجود دارد و آن هم طرح موضوعاتی است که خودمان در نظر داریم و در این راستا،کارگردانی را دعوت می‌کنیم که اگر مایل باشند همکاری کنیم. همچنین مواردی هم داریم که از فیلمسازان دعوت می‌کنیم تا بدون اینکه موضوع خاصی برای فیلمسازی قید شود با آنها همکاری داشته باشیم و این مساله یکی از کارهایی است که من حتما در دوره مدیریت خود آن را انجام خواهم داد.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضوعی برگزار شدن سینما حقیقت و دسته‌بندی کردن فیلم ها توضیح داد: به لحاظ عرف بین‌المللی جشنواره‌های مستند چنین تقسیم‌بندی‌هایی را ندارند اما دوستان ما در چهار سال گذشته به دلیل اینکه به موضوعات توجه ویژه شود از سه دوره قبل جشنواره را به شکل موضوعی برگزار کردند و جایزه‌ها را هم به شکل موضوعی اهدا کردند.

وی تاکید کرد: امسال قصد ما بر این بود که جشنواره را به شکل استاندارد بین المللی برگزار کنیم اما از آنجا که فراخوان جشنواره از قبل منتشر شده بود و آثار براساس همین فراخوان رسیده بودند درست نبود چنین کاری را انجام دهیم، به همین دلیل تغییراتی را که مغایر با فراخوان نبود اعمال کردیم اما از سال آینده روال جشنواره را تغییر می‌دهیم.

طباطبایی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره حضور فیلمی در جشنواره به تهیه‌کنندگی محمد آفریده و داوری او فقط پاسخ داد: این فیلم در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید.

بنا بر این گزارش در این نشست خبری دو حاشیه بسیار مهم نیز وجود داشت اول اینکه به جای پرداختن به مبحث جشنواره سینما حقیقت اغلب خبرنگاران سوالات حاشیه ای از طباطبایی نژاد می پرسیدند و دوم اینکه طباطبایی نژاد هم کلاً فراموش کرده بود که در نشست خبری جشنواره سینما حقیقت است و شروع به حاشیه رفتن و پرداختن به مسائل غیر ضرور می نمود!


 تاريخ ارسال: 1392/9/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.