پرده سینما

رئیس انجمن منتقدان سینمای ایران خطاب به دبیر جشنواره فجر: منتقدان را به برج میلاد نبرید!

پرده سینما






 

 

 

طهماسب صلح جو رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی نامه ای به دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر به رضاداد نوشت.

 

طهماسب صلح جو رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی با نگارش نامه ای به دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر به رضاداد پیشنهاد کرد در ایام برگزاری جشنواره جای برج میلاد یک سالن سینمای مجزا و با کیفیت مناسب را در اختیار منتقدان و نویسندگان سینمایی قرار دهد. در نامه صلحجو چنین آمده است:

جناب آقای رضاداد

دبیر محترم سی و دومین جشنواره فیلم فجر

با سلام و احترام

مستحضرید که در چند سال اخیر، جشنواره فیلم به صورت متمرکز در برج میلاد برگزار شده است. متأسفانه در این چند دوره، حضور اقشار مختلف و ناهمگون مهمانان حاضر در کاخ جشنواره، برج میلاد را به فضایی نامناسب برای اهالی رسانه بدل کرد.

صدور کارتهای فراوان، که بسیار بیش از ظرفیت سالن نمایش بالغ می شد، این مشکلات را مضاعف کرد و باعث شد منتقدان و اهالی رسانه غالباً در یافتن صندلی برای تماشای فیلم با مشکل مواجه شوند.

تداوم این شرایط غیرمحترمانه موجب شد بسیاری از منتقدان و نویسندگان، عطای جشنواره را به لقایش ببخشند و یا سینماهای دیگری را برای فیلم دیدن انتخاب کنند.

چنانچه هدف از اختصاص برج میلاد به اهالی رسانه در جهت بهره گیری از تجارب و قابلیت های این صنف فرهنگی در پوشش مناسب از بخش های مختلف فیلم فجر و ارائه ویترینی متفاوت از آثار شاخص و قابل بحث آن بوده است، عملاً در طی این سالها به اثبات رسیده که حضور پر ترافیک افراد و طیف های که نسبتی با این حوزه ندارند در این مکان، موجودیت مستقل و هدفمند و در اولویت قرار گرفته اهالی رسانه و جامعه منتقدان را کاملاً مخدوش نموده است.

لذا پیشنهاد می کنیم اختصاص یک سالن مجزا با کیفیت مناسب و ظرفیت کافی به منتقدان و نویسندگان سینمایی را در دستور کار قرار دهید تا آرامش و تمرکز لازم برای اهل رسانه فراهم شود.

بدیهی است انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی آمادگی مدیریت سینمای منتقدان و رسانه ها و همچنین اداره جلسات بحث و گفت و گوی پس از نمایش فیلم را دارد.

سحر عصر آزاد سخنگوی انجمن منتقدان نیز در توضیحی به این نکته اشاره کرد که این انجمن به شدت نگران شرایط غیر محترمانه احتمالی برای اعضای خود در طول برگزاری جشنواره است.

عصر آزاد متنی که نسخه ای که از آن در اختیار بانی فیلم قرار گرفته چنین آورده است:

با نزدیک شدن زمان برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران طی نامه ای به علیرضا رضاداد: دبیر جشنواره، با گلایه از وضعیت سالهای پیش در برج میلاد که عنوان سینمای رسانه را یدک می کشید ولی میزبان بسیاری از افراد متفرقه و غیر مرتبط با رسانه بود، درخواست جداسازی سالن رسانه ها از مهمانان نهادها را در جشنواره مطرح کرد.

 در ادامه این متن تصریح شده: لازم به ذکر است، سخنانی که در روزهای اخیر از قول روابط عمومی جشنواره درباره انجمن مطرح شده، صحت ندارد و انجمن به هیچ عنوان درخواست جدا سازی منتقدان از خبرنگاران و یا جداسازی اعضای انجمن از سایر همکاران را مطرح نکرده است.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به شدت نگران شرایط غیر محترمانه احتمالی برای اعضای خود در طول جشنواره است و امید دارد در جشنواره امسال با تمهیداتی که مسؤولان آن اتخاذ می‌کنند شرایط مناسبی برای حضور اهالی رسانه؛ منتقدان و خبرنگاران فراهم شود.

انجمن منتقدان معتقد است حضور اهالی رسانه به جشنوراه فیلم فجر اعتبار می بخشد و اصراری ندارد که به هر قیمتی در جشنواره حضور داشته باشد.


 تاريخ ارسال: 1392/9/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.