پرده سینما

دکتر ایوبی از پردیس سینمایی کوروش بازدید کرد

پرده سینما






 

 

 

به گزارش ایرنا، دکتر حجت الله ایوبی روز شنبه 23 آذر با همراهی مجید مسچی در بازدید از مجتمع فرهنگی، سینمایی کوروش افزود: گفت وگوهایی با رخشان بنی اعتماد، بهمن فرمان آرا، عباس کیارستمی ،خسرو سینایی، ناصر تقوایی و حسن فتحی  صورت گرفته است.

 

حجت الله ایوبی هنگام بازدید از پردیس سینمایی کوروشوی افزود: این کارگردانان پس از سال ها دوری از عرصه هنر هفتم به سینما باز می گردند ، این مهم در آشتی دوباره مخاطبان با سینما اثرگذار است.

ایوبی همچنین گفت که تولید فیلم های سینمایی خوب به رونق سینماها منجر می شود و قطعاً حضور بخش خصوصی در سالن سازی اتفاق خوبی است.

به گفته وی ، اگر فیلم خوب ساخته شود به طور حتم سالن ها پر می شود ، وظیفه ما در سازمان سینمایی تلاش به منظور برنامه ریزی برای ساخت فیلم های مناسب است.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: ما موضوعی به اقتصاد در سینما نداریم ، گردش مالی فروش فیلم ها و هزینه تولید آثار سینمایی، باهم هماهنگ نیست.

ایوبی با یادآوری اینکه سینمای ایران از نیروی انسانی حرفه ای برای تولید فیلم برخوردار است ، گفت: امیدواریم فرهنگ به اقتصاد کمک کند و چنانچه ساخت مجتمع هایی همچون کوروش با موفقیت همراه باشد این روند ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: چنانچه بخش خصوصی در سالن سازی موفق باشد موفقیت این اتفاق به سینمای کشور باز می گردد.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: در سال های اخیر فیلم خوب در کشور نایاب شد و تلاش ما این است که این امر تصحیح شود.

تمام تلاش خود را می کنیم که تجربه حضور بخش خصوصی در سالن سازی موفقیت آمیز باشد و معتقدم تجارت و فرهنگ می تواند دو بال موفقیت باشد.

ایوبی افزود: شرکت های بزرگ تجاری امروز در دنیا وارد عرصه فرهنگ و سینما شده اند و وقتی این شرکت ها کنار جامعه فرهنگی قرار می گیرند اتفاقات بزرگی رخ می دهد.

وی نیز در این باره یادآور شد که گروه های کارشناسی در سازمان سینمایی در حال بررسی مسائل مختلف از جمله اکران فیلم های خارجی هستند.

مسعود گودرزی معاون برنامه ریزی و توسعه موسسه گلرنگ سازه نیز گفت: برای ساخت مجموعه کوروش تاکنون 200 میلیارد تومان هزینه شده و ساخت این مجموعه از سال 89 آغاز شده است .

وی یادآور شد: تلاش ما بر این بوده در مجتمع کوروش به مخاطبان سینما احترام بگذاریم و از آخرین امکانات روز دنیا برای میزبانی آنان استفاده کردیم.

این مسئول برنامه ریزی در ساخت پروژه کوروش تاکید کرد: اقتصاد سینما باید خصوصی شود و نقش دولت در عرصه فرهنگ هدایت باشد و در صورت تامین سلیقه مردم در سینما ، سالن ها پر رونقل می شود.

وی تاکید کرد: بزرگترین ویدیو وال عمودی خاورمیانه متشکل از 85 ویدیو وال در این مجتمع کنار هم قرار گرفته و بنا داریم اولین سالن سینمایی روباز سینما پس از انقلاب اسلامی را نیز در این مجتمع بنا کنیم.

امیر شهاب رضویان از سینماگران و مشاوران ساخت مجتمع کوروش نیز گفت: چند سالن سه بعدی در این مجموعه در نظر گرفته خواهد شد و برای نخستین بار، سالنی برای اکران فیلم های سینمایی برای ناشنوایان در این مجتمع افتتاح می شود.

وی ادامه داد: تلاش داریم در سالن کودک، تئاتر مختص کودکان اجرا کنیم و حتی خیمه شب بازی هم در این بخش اجرا شود.

این کارگردان سینما اظهار امیدواری کرد که این مجتمع در سال آینده بتواند به کاخ جشنواره تبدیل شود.

رضویان همچنین خطاب به رییس سازمان سینمایی از وی درخواست کرد که وضعیت اکران فیلم های خارجی و سپردن این امر به بخش خصوصی را نیز مورد ارزیابی قرار داده و در این باره تصمیماتی را اتخاذ کند.

با تکمیل شدن سینما کوروش که در منطقه غرب تهران (محدوده شهید ستاری) در حال احداث است به زودی 14 سالن سینمایی به ظرفیت اکران در تهران افزوده خواهد شد.

این مجتمع تجاری فرهنگی در مجموع پس از تکمیل میزبان دو هزار و 800 نفر از مخاطبان سینما می شود ضمن آنکه با افزوده شدن سالن اکران تابستانی و سالن کودک ظرفیت نمایش فیلم در این سینما تا سقف سه هزار و 400 نفر نیز افزایش می یابد.

دو سالن سینمایی 340 نفره مختص سینما، دو سالن 220 نفری، دو سال 190 نفری، چهار سالن با ظرفیت های 190 تا 220 نفر نیز در طبقات سوم تا چهارم این مجتمع پیش بینی شده است.

همچنین دو سالن 240 نفری به منظور اجرای تئاتر نیز در طبقات 5 و 6 این مجتمع تعبیه شده است.

در این بخش برای کارگردان اتاق مشخصی در نظر گرفته شده و دو اتاق مجزا نیز برای گریم بازیگران در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه بازیگران با آسانسور مشخصی می توانند به این سالن برسند و در عین حال در مانیتوری که در بخش پشت صحنه درنظر گرفته شده، در جریان تئاتر قرار گیرند.

در سالن های سینمایی بخش وی آی پی درنظر گرفته شده و عوامل آثار سینمایی با استفاده از آنسوری مخصوص به این بخش انتقال داده می شوند.

در دو سالن از مجموع سالن های مجتمع کوروش، دو سن طراحی شده تا در صورت لزوم این سالن ها به اجرای موسیقی و یا مراسم های مختلف اختصاص یابد.

صندلی های موجود در سالن های این مجتمع نسوز بوده و برای هر صندلی معمولی 480 هزار تومان و برای صندلی های بخش وی آی پی نیز یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه شده است.

عرض هر یک از دیوارهای سالن های سینمایی 84 سانتی متر و در برخی سالن ها عرض دیوارها برای عایق کردن صدا به 160 سانتی متر می رسد.

چیدمان صندلی های سالن های سینمایی با ارتفاع از هم قرار گرفته تا مخاطب به راحتی بتواند فیلم مورد نظر خود را تماشا کرده و در هرجایی از سالم صدا و تصویر مناسب را دریافت کند.


 تاريخ ارسال: 1392/9/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.