پرده سینما

«جاذبه» از استرالیا هم جایزه برد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

جاذبه. با شرکت جرج کلونی و ساندرا بولاکفیلم جاذبه جایزه اصلی بخش بین المللی جشنواره فیلم استرالیا را برد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این درام فضایی موفق شد همراه با فیلم‌های کلاهبرداری آمریکایی و 12 سال بردگی جوایز مهم این رقابت را دریافت کند.

جاذبه درام فضایی آلفونسو کوآرون در حالی به عنوان بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا(AACTA) انتخاب شد که 12 سال بردگی، کلاهبرداری آمریکایی، کاپیتان فیلیپس و تصادف نیز نامزد دریافت این جوایز بودند.

این جوایز در مراسمی که دیشب در لس آنجلس برگزار شد، برندگان خود را شناختند.

در این مراسم فیلم‌های جاذبه، 12 سال بردگی و کلاهبرداری آمریکایی که نامزد دریافت هفت جایزه بودند، هر یک دو جایزه را از آن خود کردند.

اریک وارن سینگر و دیوید او راسل جایزه بهترین فیلمنامه را برای کلاهبرداری آمریکایی دریافت کردند و جنیفر لارنس نیز جایزه بهترین بازیگر مکمل را برای ایفای نقش زن روانی کریستین بیل در این فیلم از آن خود کرد.

12 سال بردگی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای چیوتل اجیوفور برد و مایکل فاسبندر نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خود اختصاص داد.

در این میان کیت بلانشت تنها چهره استرالیایی برنده این مراسم بود که به عنوان بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم یاسمن آبی وودی آلن انتخاب شد.

     

جوایز بین المللی AACTA برای ارایه صدای سینمای استرالیا در سینمای بین المللی تاسیس شده و برای تجلیل از سینمای بین المللی و دستاوردهای هنرمندان استرالیایی در این عرصه اهدا می شود.

     جفری راش ریاست این دوره از این مراسم را برعهده داشت.

 

جوایز سینمای داخلی استرالیا به ریاست باز لورمان که فیلم گتسبی بزرگ را امسال ساخت اواخر همین ماه (ژانویه) در سیدنی برگزار می شود


 تاريخ ارسال: 1392/10/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.