پرده سینما

برنیس برژو با «گذشته» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره پالم‌اسپرینگز را ربود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

برنیس برژوبرنیس بژو، بازیگر فیلم گذشته اصغر فرهادی، جایزه بهترین بازیگر زن را از بیست ‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز کسب کرد.

به گزارش ایسنا، برگزیدگان امسال هیئت داوران جشنواره فیلم پالم‌اسپرینگز در حالی اعلام شدند که فیلم سقوط دایره شکسته ساخته فلیکس فن گرونینگن به عنوان بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی انتخاب شد و در بخش بهترین بازیگری نیز برنیس بژو برای فیلم گذشته و مد میکلسون بازیگر فیلم شکار ساخته توماس وینتربرگ به ترتیب عناوین بهترین بازیگر زن و مرد این جشنواره را از آن خود کردند.

فیلم سقوط دایره شکسته که به عنوان نماینده سینمای بلژیک در میان 9 فیلم بخش خارجی هشتاد‌وششمین دوره جوایز اسکار نیز حضور دارد، پیش از این در جشنوار برلین جایزه منتخب تماشاگران و همچنین جایزه فیلم لوکس پارلمان اروپا را بدست آورده بود و توصیف‌کننده یک داستان رمانتیک و زندگی خوشبخت است که ناگهان به یک تراژدی مبدل می‌شود.

همچنین در سایر بخش‌ها جایزه نگاه نو جشنواره ویژه استعدادهای نوظهور بین‌المللی ار سوی هیئت‌داوران این رویداد سینمایی به آدریانا پاللارو برای فیلم مداس رسید و فیلم نامزد نخل طلای هلی ساخته آمات اسکالانته از مکزیک موفق به کسب جایزه سینه لاتینو شد.

جایزه جان شلزینگر به فیلم در جستجوی ویوین میر ساخته جان مالوف از آمریکا و جایزه پل میان مرزها به واله‌خا، مرد امید جدیدترین ساخته آندره وایدا از لهستان رسید.

 

جشنواره فیلم پالم اسپرینگز آمریکا که تمرکز ویژه‌ای بر روی فیلم‌های خارجی دارد، امسال 191 فیلم از 60 کشور جهان را به نمایش گذاشت که در این میان 46 فیلم از 76 فیلم ارائه شده برای حضور در بخش بهترین فیم خارجی اسکار به روی پرده رفتند.


 تاريخ ارسال: 1392/10/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.