پرده سینما

آواتار ۲ و ۳ و ۴ ساخته می شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آواتارسام ورثینگتن و زو سالدانا برای بازی در سه دنباله بعدی مجموعه سینمایی آواتار قرارداد نهایی را امضاء کردند. به گزارش خبرآنلاین به نقل از ورایتی، این دو به استفن لنگ پیوستند که پیش از این برای بازگشت به مجموعه قرارداد امضاء کرد.

جیمز کامرون این فیلم را کارگردانی و با همکاری جان لندو تهیه می‌کند. پیش از این قرار بود آواتار دو دنباله داشته باشد، اما اخیرا اعلام شد این فیلم سه دنباله خواهد داشت.

جاش فریدمن (جنگ دنیاها)، ریک جافا و آماندا سیلور (ظهور سیاره میمون‌ها) و شین سالرنو (وحشی‌ها و سالینجر) فیلمنامه‌های آواتار 2، آواتار 3 و آواتار 4 را با همکاری کامرون می‌نویسند.  

بازگشت سام ورثینگتن و زو سالدانا به پروژه آواتار باعث تعجب نیست، چرا که ورثینگتن اخیرا گفت قرار است تمام این فیلم‌ها پشت سر هم فیلمبرداری شوند. آواتار 2 دسامبر 2016 اکران می‌شود.

اولین آواتار سال 2009 روی پرده رفت و اکنون با 2.8 میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست. این فیلم که تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری است، اولین فیلم داستانی کامرون پس از فیلم پرفروش تایتانیک در سال 1997 بود.

کامرون در آواتار از نوعی تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد که تا پیش از آن در سینما سابقه نداشت. فیلم او در 9 رشته نامزد اسکار شد و در سه بخش فنی جایزه دریافت کرد.

داستان فیلم در سیاره‌ای بیگانه به نام پاندورا روی می‌دهد که انسان‌ها قصد چپاول منابع طبیعی آن را دارند. در این بین یک تفنگدار سابق که از کمر به پایین فلج است به کمک موجودات بیگانه می‌آید. سیگورنی ویور، میشل رودریگز، جووانی ریبیسی و جوئل مور از دیگر بازیگران فیلم 161 دقیقه‌ای «آواتار» هستند.

 

 

ورایتی / 14 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1392/10/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.