پرده سینما

رابرت دنیرو داستان زندگی پدر نقاش اش را روایت می‌کند

پرده سینما


 








رابرت دنیروخلاقیت در خانواده دنیرو موروثی است. رابرت دنیروی پدر، یک نقاش اکسپرسیونیست انتزاعی و چهره شاخصی از جهان هنر بعد از جنگ جهانی دوم بود که هنرمندان با استعدادی مانند جکسون پولاک را به خود دید. او حتی تحت حمایت پگی گوگنهایم، گردآورنده مشهور آثار هنری و از شخصیت‌های شناخته‌شده جوامع هنری بود اما همانطور که آثار رابرت دنیروی پدر در دهه 1940 و 1950 با موفقیت مواجه شدند با آغاز پاپ آرت در دهه 1960 آثار او از مد افتادند.

 

دنیروی پدر در سال 1993 و در 71 سالگی از دنیا رفت، اما حال پسر برنده جایزه اسکارش داستانش را تعریف می کند. دنیرو مستندی درباره پدرش ساخته با عنوان "به یاد داشتن هنرمند رابرت دنیروی پدر" که در فستیوال فیلم ساندنس اکران شد و در ماه ژوئن نیز از شبکه اچ بی او پخش می شود. او همچنین چند اثر از آثار پدرش را در گالری جولی نستور در پارک سیتی به نمایش گذاشته است.

 

 

دنیرو در مراسم نمایش این آثار در گالری گفت که این مستند را برای خانواده‌اش ساخته است. او گفت: می خواستم مستندی درباره پدرم با فیلم هایی که داشتیم درست کنم، با هر فیلمی که داشتیم. اما افرادی که در آن زمان با ما بودند می خواستند که با آن‌ها هم مصاحبه کنیم و درباره او حرف بزنیم و آنها را برای خانواده اش نگاه داریم، برای بچه‌های من، و نوه‌ها... و بعد هم شبکه اچ.بی.او آن را برای نمایش انتخاب کرد که خیلی خوب شد.

زمانی که از دنیرو پرسیدند اگر پدرش این فیلم را می دید چه احساسی می کرد، او با شوخی گفت که احتمالا او از این همه توجه خیلی احساس راحتی نمی کرد و در عین حال احساس غرور نیز می کرد.

دنیرو می‌گوید سعی کرده است تا از هنر پدرش در کارهای خودش از جمله رستوران اش «"ترایبکا گریل» در نیویورک هم استفاده کند. او گفت: من از او خواستم اجازه بدهد بعضی از نقاشی‌هایش را آنجا آویزان کنم و فکر می کردم که او به هیچ وجه اجازه نمی دهد، اما در واقع او این کار را کرد. او خودش آن‌ها را آویزان کرد، مخصوصا آن سه نقاشی بزرگی که پشت سالن قرار دارند، و هر چند وقت یکبار هم دوستانش را می آورد تا آنجا غذا بخورند. و بعد هم از او پرسیدم که فهرست غذا را هم طراحی می‌کند یا نه که این کار را هم کرد، که هنوز هم در رستوران است و تا وقتی رستوران باز باشد هم آنجا خواهد بود.

دنیرو در حال حاضر برای شرکت در سی‌امین سال برپایی فستیوال فیلم ساندنس در شهر یوتا حضور دارد. او امیدوار است فستیوال فیلم خودش، یعنی فستیوال فیلم ترایبکا که با همراهی جین روزنتال بعد از یازده سپتامبر آن را به راه انداخت نیز همینقدر موفق عمل کند. امسال سیزدهمین سالگرد فستیوال ترایبکا خواهد بود. دنیرو گفت: امیدوارم فستیوال ما هم بعد از سی سال به خوبی ساندنس عمل کند.

سی امین دوره جشنواره ساندنس از 16 تا 26 ژانویه برگزار می‌شود

 


منبع: خبرگزاری مهر به نقل از از هالیوود ریپورتر


 تاريخ ارسال: 1392/11/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.