پرده سینما

خانه سینما مسئول شمارش آرای مردمی سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد

پرده سینما






 

 

 

فرهاد توحیدی خبر داد که قطعاً خانه سینما رای ‌گیری مردمی جشنواره فیلم فجر را انجام خواهد داد.

 

خانه سینمارئیس و سخنگوی هیئت مدیره‌ خانه سینما در گفت‌وگویی با ایسنا، در توضیح روند چگونگی شمارش آرای مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر گفت: یک اصلاحی که در صندوق‌ها انجام خواهیم داد، شیوه‌ پنج گزینه‌ای رای گیری است بنابراین تماشاگران از بین پنج گزینه یک رای را انتخاب می‌کنند تا بتوانیم آمار دقیق‌تری ارایه کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه‌ دقیق‌تر کردن شیوه رای‌گیری سیمرغ مردمی، صندوق‌ها در 15 سینما مستقر خواهد شد و سانس‌هایی که رای گیری انجام می‌شود بین فیلم‌ها برابر خواهد بود تا شرایط رای‌گیری برای همه فیلم‌های بخش سودای سیمرغ یکسان باشد.

توحیدی همچنین خبر داد که پیش از برگزاری جشنواره‌ فیلم فجر از همه‌ صاحبان فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه دعوت به عمل خواهد آمد که از بین خودشان تعدادی نماینده برای نظارت بر روند رای گیری و شمارش آرا انتخاب بکنند.

رئیس هیات مدیره‌ خانه سینما اظهار امیدواری کرد: سلامت آرا در حین اجرای نظرسنجی تضمین بشود و ان شاء‌الله بدین تریبت انتخاب فیلم مردمی با کمال دقت و امانت‌داری انجام شود.

او در پاسخ به اینکه گفته می‌شود قرار است آرای مردمی هر روز اعلام نشود تا نظرسنجی دقیق‌تر باشد؟ گفت: دوستان ما در ستاد اجرایی انتخاب فیلم مردمی، در حال تنظیم آیین‌نامه‌ای هستند که به زودی آن را در سایت خانه سینما منتشر می‌کنند که در آن چگونگی رای و اعلام نتایج هم آمده است، قصد داریم همه چیز شفاف و روشن باشد.

فرهاد توحیدی در پاسخ به اینکه آیا شیوه مکانیزه رای‌گیری شیوه بهتری نیست؟ توضیح داد: در ابتدای مذاکرات خانه سینما با دفتر جشنواره‌ فجر پیشنهاد این بود که به شکل مکانیزه باشد اما گویا در مسیر اجرا‌، شرکتی که باید این نرم‌افزار را طراحی می‌کرد مذاکراتش با دفتر جشنواره به نتیجه نرسید. البته اطلاع خیلی دقیقی ندارم اما به طور کلی می‌دانم که به دلیل فنی و اداری، متاسفانه امسال هم نمی‌توانیم آرای مردمی را مکانیزه شمارش کنیم و فقط تغییراتی اعمال می‌کنیم تا رای گیری با صحت و سلامت اتفاق بیفتد اما امیدواریم از سال آینده دبیر جشنواره فجر مقدمات این قضیه را فراهم کند.

فرهاد توحیدی که داور بخش سودای سیمرغ جشنواره‌ فیلم فجر هم شده است، درباره‌ پذیرش این مسوولیت گفت: من خیلی تمایل نداشتم و ترجیح می‌دادم راه عافیت طلبی را انتخاب کنم. چون امسال سال سختی است اما به هر حال این افتخار نصیبم شدم تا بتوانم قدم کوچکی در جهت وفاق سینمای ایران بردارم و امیدوارم که داوری امسال در جشنواره‌ فجر بر مبنای رعایت اکید شرافت حرفه‌ای انجام پذیرد.

او همچنین تاکید کرد: در جریان انتخاب داوران دیگر نبودم که چه کسانی هستند.

رئیس هیئت مدیره‌ خانه سینما در پاسخ به اینکه آیا سالن سینمای هنرمندان مشخص شده است،گفت: هنوز قطعی نشده است.


 تاريخ ارسال: 1392/11/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.