پرده سینما

گلایه رییس هیئت مدیره خانه سینما از بی مسؤولیتی برخی شهروندان نسبت به وضع محیط زیست

پرده سینما






 

 

 

فرهاد توحیدی شنبه شب در همایش میثاق جامعه مدنی با مسؤولان برای آسمان آبی اظهار کرد: اگر ما شهروندان مسؤولی بودیم هرگز امروز، درست در دقیقه 90 همان دقیقه آشنای ما ایرانیان، کنار یکدیگر جمع نمی شدیم تا برای منابع تجدید پذیری که بر اثر سوء رفتار ما و صد البته دولتهای منتخب ما نابود شده یا در آستانه نابودی قرار گرفته اند چاره اندیشی کنیم؛ اما امروز بهتر از هرگز است.

 

به گزارش سایت پرده سینما به نقل از روابط عمومی خانه سینما و ایرنا وی افزود: کسب و کار من، عشق من مانند بسیاری از همکارانم که زیر این سقف جمع شده اند، سینماست؛ پس اجازه می خواهم با زبان سینما گفت وگو کنم.

توحیدی در بخشی از سخنان خود گفت: ما مردم درست چون قهرمانان غافل سینما علاقه چندانی به روبرو شدن با حقایق تلخ و ناخوشایند نداریم. حتی در حادترین شرایط و در اوج بی علاجی با ان شاا... گفتن و به امید خدا بر زبان آوردن ترجیح می دهیم چشم به راه معجزه ای بمانیم.

وی افزود: معجزه به تصریح خداوند، ما خود هستیم که تا نکوشیم، هیچ سنگی از پیش پای ما برداشته نخواهد شد.

او ادامه داد: من از خشک شدن دریاچه ها، آلودگی هوا، پایین رفتن سطح آبهای زیر زمینی از عمق 30 متر به 300 متر، نابودی جنگل ها و مراتع، نابودی گونه های گیاهی و حیوانی، از فرسایش خاک و آلودگی دریاها حرف نمی زنم؛ شما خود دهها بار بهتر از من به این فجایع واقفید.

وی تصریح کرد: من از فقدان شهروند مسؤول حرف می زنم که در غیبت او لاجرم دولت غیر مسؤول و غیر پاسخگو بر مسند می نشیند. ناخودآگاه فریبکار شهروند غیر مسوول با خلق مکانیسم دفاعی فرافکنی، وجدان او را آسوده می کند.

رییس هیئت مدیره خانه سینما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در عالم سینما قاعده بر آن است که قهرمانان غافل یا فرافکن، سرانجام چشم بر حقیقت گشوده و مسؤولیت خویش را فهم کنند تا تماشاگران بنا بر قاعده ارسطویی به پالایش رسیده و از تکرار فجایع عالم داستان حذر کنند.

توحیدی خطاب به مسؤولان و حاضران در همایش گفت: دوستان مام میهن در حال زایمان شهروند مسوول است؛ شهروندی که رعیت نیست؛ شهروندی که به وقت نیاز از خود می گذرد، اما از کشورش نمی گذرد؛ شهروند مسؤولی که امروز پای میثاقی با اسم و رسم امضا می کند و از حقی می گذرد؛ به دولت مسؤولیت می دهد و از او مسؤولیت می خواهد؛ او دولت پاسخگویی می خواهد؛ حتی اگر این دولت، دولت تدبیر و امید باشد.

همایش میثاق جامعه مدنی با مسؤولان برای آسمانی آبی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست، معاونان وزارت نیرو، نفت و صنعت معدن تجارت و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.


 تاريخ ارسال: 1392/11/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.