پرده سینما

کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام نظر درباره فیلم‌های جشنواره را تکذیب کرد

پرده سینما






 

 

 

از گوشه و کنار شنیده می‌شود بعضی از فیلم‌های سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر دچار مشکلاتی شده‌اند.

 

براساس این شنیده‌ها گروهی از نمایندگان مجلس درحال جمع ‌آوری امضا برای ممانعت از نمایش بخشی از فیلم‌های جشنواره‌اند. از نگاه نویسندگان احتمالی این نامه برخی فیلم‌ها باید برای حضور در جشنواره اصلاحاتی انجام بدهند که مدنظر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است. اما این خبر ازسوی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تکذیب شد.

سیدعلی طاهری (رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اهمیت جشنواره فیلم فجر گفت: بحث جشنواره فیلم فجر در کارگروه رسانه و هنر کمیسیون فرهنگی مطرح شده است. این کارگروه توجه ویژه‌ای به جشنواره فیلم فجر دارد.

وی ادامه داد: اینکه کمیسیون فرهنگی تصمیمی رسمی درباره جشنواره گرفته باشد، درست نیست اما قطعاً اعضای کمیسیون فیلم‌های مختلف را می‌بینند و نظرات خود را می‌گویند. این نظرات هم به صورت غیررسمی بیان می‌شود و ما راجع به هیج فیلمی نظر خود را اعلام نکرده‌ایم. نصرالله پژمان فر (عضو کمیسیون مجلس و رئیس کارگروه هنر و رسانه) نیز گفت: دخالت در جزئیات جشنواره فیلم فجر و همچنین نحوه اجرای آن وظیفه ما نیست بلکه معاونت سینمایی و سازمان سینمایی وزارت ارشاد این مسئولیت را برعهده دارد. وی ادامه داد: ما در گفتگو با مدیران سازمان سینمایی و در تعامل با آن‌ها دغدغه‌ها و مسائل را بیان کرده‌ایم و آنچه که مهم بوده؛ مطرح شده است. پژمان فر افزود: گفتگو‌های خوبی پیرامون جشنواره فیلم فجر انجام شده و درباره معیارهای فیلم‌ها صحبت شده است اما اینکه به طور مشخص درباره فیلمی اعلام کنیم که در جشنواره حضور داشته باشد یا خیر صحبتی نشده است.


 تاريخ ارسال: 1392/11/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.