پرده سینما

خاویر باردم وزیر فرهنگ اسپانیا را ضد فرهنگ نامید

پرده سینما






 

 

 

با برگزاری مراسم بیست و هشتمین دوره جوایز سینمایی گویا بهترین های سال 2013 سینمای اسپانیا معرفی شدند.

 

خاویر باردمبه گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسم اهدا جوایز گویا که دیشب در مادرید برگزار شد، فیلم زندگی با چشمان بسته آسان است موفق شد تا جوایز سینمایی سال این کشور اروپایی را درو کند.

این فیلم موفق شد هم عنوان بهترین فیلم سال را دریافت کند و هم کارگردانش دیوید تروئبا جایزه بهترین کارگردانی را به خانه برد.

بیست و هشتمین مراسم اهدای جوایز گویا در حالی دو جایزه مهم خود را به فیلم زندگی با چشمان بسته آسان است اهدا کرد که این فیلم بر مبنای یک داستان واقعی ساخته شده و موضوع آن درباره یک معلم انگلیسی است که در دوره موسیقی بیتل ها، دانش آموزانش را با این موسیقی آشنا می کند. این فیلم موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را نیز به خود اختصاص بدهد.

این فیلم به این ترتیب فیلم های موفق دیگری چون پانزده سال و یک روز گارسیا کورجتا، آدمخوار مانوئل مارتین کوئنسا، خانواده متحد دانیل سانچز آروولا و زخمی فرناندو فرانکو را پشت سر گذاشت.

خاویر باردم بازیگر مشهور سینمای اسپانیا در حالی که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مکمل زن روی صحنه رفته بود خوزه ایگناسیو ورت وزیر فرهنگ این کشور را «وزیر ضد فرهنگ» نامید. وزیر فرهنگ که قرار بود مثل هر سال در این مراسم حضور داشته باشد، به دلیل دیدار با همتای انگلیسی اش غایب این مراسم بود.

جایزه کارگردان نورسیده سال به فرناندو فرانکو برای فیلم زخمی رسید و ماریان آلوارز جایزه بهترین بازیگر زن سال را برای بازی در همین فیلم برد.

جایزه بهترین بازیگر مرد به خاویر کامارا برای زندگی با چشمان بسته آسان است رسید و رابرتو آلامو برای خانواده متحد جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را دریافت کرد. خایور پریرا نیز برای بازی در استکهلم جایزه بهترین بازیگر نورسیده را دریافت کرد و ناتالیا د مولینا نیز برای بازی در زندگی با چشمان بسته آسان است جایزه بهترین بازیگر زن تازه کار را از آن خود کرد.

از میان فیلم هایی که در این مراسم به عنوان برترین فیلم های سال اسپانیا از آنها نام برده شد فیلم خانواده متحد با فروشی بالای 3 میلیون یورو پرفروش ترین فیلم سال سینمای اسپانیا بود.

دیشب میشائیل هانکه بار دیگر یک جایزه برد و فیلم موفق عشق او جایزه بهترین فیلم اروپایی را به خود اختصاص داد. فیلمی از ونزوئلا ساخته میگوئل فراری نیز جایزه بهترین فیلم ایبرو-آمریکایی را دریافت کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/11/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.