پرده سینما

پیکر رضا کرم‌رضایی تشییع شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تشییع پیکر زنده‌یاد رضا کرم‌رضایی با حضور چهره‌های شناخته‌ شده تئاتر و سینما صبح سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

 

تشیع پیکر رضا کرم رضایی. عکس از مرضیه موسوی ایرنابه گزارش خبرنگار مهر، تالار وحدت باز هم میزبان مراسم تشییع پیکر یکی دیگر از هنرمندان صاحب‌نام و پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر بود. سال 88 این مکان هنری بارها شاهد چنین مراسمی بود و در آغاز سال 89 نیز حرکت جدید خود را با وداع با هنرمندی دیگر آغاز کرد.

ایرج راد، رضا بابک، محمد چرمشیر، محمد رحمانیان، قطب‌الدین صادقی، جمشید جهانزاد، اکبر زنجانپور، اسماعیل خلج، محمد ابهری،‌عزت‌الله مهرآوران، شکرخدا گودرزی، محسن حسینی، هادی مرزبان، داریوش اسدزاده، محمد شیری، هما جدیکار، اصغر بیچاره، گوهر خیراندیش، اصغر فریدی‌ماسوله، شهرام کرمی، محمد بهرامی،‌ مسعود پاکدل، حبیب دهقان‌نسب، الهام پاوه‌نژاد، مریلا زارعی، حمید شاه‌آبادی،‌محمدعلی خبری، خسرو احمدی و جلال پیشواییان از جمله هنرمندان و مدیرانی بودند که سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه در تالار وحدت حاضر شدند تا با یکی دیگر از اعضای خانواده سینما و تئاتر وداع کنند.

رضا کرم‌رضایی هنرمند شناخته شده و با سابقه سینما و تئاتر سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه برای آخرین بار با اهالی سینما و تئاتر دیدار کرد و این بار به سمت خانه ابدی خود در کنار هنرمندان دیگری چون خسرو شکیبایی، احمد آقالو و جمشید لایق رفت. ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر در آخرین وداع با زنده‌یاد کرم‌رضایی گفت: برای همه ما بسیار سخت است وقتی هنرمندانی از این دست از بین ما می‌روند. 73 سال سن عمر زیادی نیست اما نمی‌دانیم چه چیز باعث می‌شود هنرمندان ما در چنین سنینی دار فانی را وداع می‌کنند.

مدیرعامل خانه تئاتر افزود: استاد کرم‌رضایی سال‌ها در حوزه فرهنگ و هنر کشور کوشید و در عرصه‌های کارگردانی، بازیگری و ترجمه آثار ارزنده‌ هنری  عرضه کرد . 25 کار صحنه‌ای، 17 ترجمه معتبر و حضور در بیش از 50 فیلم تشیع پیکر رضا کرم رضایی. عکس از مرضیه موسوی. ایرناسینمایی از جمله فعالیت‌های او بود. مرحوم کرم‌رضایی با وجود اینکه مدت‌ها از ناراحتی پا و کمر رنج می‌برد سعی کرد روی پای خود بایستد تا کسی با خبر نشود.  وی وقتی به دلیل جراحی فلج شد خیلی رنج می‌برد زیرا همیشه روی پای خود ایستاده بود و بدون جنجال زحمات بسیاری برای هنر کشید.

راد از زنده‌یاد کرم‌رضایی به عنوان هنرمندی با روحی بزرگ، مهربان و پرعطوفت یاد کرد و گفت: نمی‌دانم آیا می‌توانیم درخور انسان‌هایی که عمر خود را برای فرهنگ و هنر گذاشتند آنگونه که باید پیکرشان را تشییع کنیم؟ احساس می‌کنم جای یک مرکز یا واحد برای رسیدگی به هنرمندان و پیشکسوتان در خانه تئاتر خالی است تا در زمان پیری قدری از زحمات و ارزش‌های این هنرمندان را قدر بشناسیم.

در ادامه این مراسم حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: این لحظات و ساعاتی که اینجا حضور داریم برای ما درس و ضرورت است . ضرورت این که  باید به پیشکسوتا‌ن‌مان بیش از پیش بیاندیشیم. کسانی که عمر و جوانی خود را برای خدمت به هنر مملکت خرج کردند. جامعه هنری کشور امروز با حضورش در اینجا از این فقید سعید که نیم‌ قرن به عنوان هنرمندی مؤلف توانست به عرصه هنر کشور خدمت کند، قدردانی و قدرشناسی می‌کند.

زنده‌یاد رضا کرم‌رضایی در سن 73 سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

 

در همین رابطه بخوانید

پیرمرد از میان ما رفت

 


 تاريخ ارسال: 1389/1/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.