پرده سینما

چه کسانی از اسکار ۲۰۱۴ جا ماندند؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

جایزه اسکارتاریخ 85 ساله جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار نشان می‌دهد که هر ساله تعدادی از فیلم‌ها و بازیگرانی که امیدهای زیادی برای کسب اسکار به آن‌ها بسته شده است حتی در میان نامزدها نیز جایی نمی‌یابند و به نوعی قربانی سلیقه اعضای آکادمی اسکار می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در فاصله چند روز مانده به برگزاری مراسم هشتاد و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار نگاهی کوتاه خواهیم داشت به بازیگران و فیلم‌هایی که به عقیده بسیاری از منتقدین شایسته حضور در میان نامزدهای نهایی و یا حتی کسب اسکار بودند ولی به دلایل گوناگون نتوانستند در مراسم پایانی و مجلل فصل جوایز سینمایی جایی را به خود اختصاص دهند.

فیلم درون للوین دیویس ساخته برادران کوئن گرچه مورد توجه جوایز سینمایی برگزارشده از سوی انجمن‌های سینمایی گوناگون آمریکا قرار نگرفت اما کسب جایزه بزرگ شصت و پنجمین دوره جشنواره معتبر فیلم کن پتانسیل لازم را برای حضور این فیلم در میان نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم فراهم کرده بود اما فیلم در نهایت جایی در اسکار 2014 برای خود نیافت.

رابرت فورد بازیگر کهنه‌کار هالیوودی می‌توانست پس از 40 سال که برای آخرین‌بار نامزد کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری برای فیلم نیش شده بود امسال نیز برای فیلم همه چیز از دست رفته موفق به کسب این عنوان شود اما جای خود را به بازیگران دیگری داد که بیشتر مورد توجه اعضای آکادمی قرار گرفتند.

فیلم ایستگاه فرو تویل با وجود این که فیلم اول رایان گوگلر است اما پرداخت هنرمندانه این کارگردان جوان به ماجرای واقعی آخرین روز زندگی اسکار گرنت در اول ژانویه 2009 به همراه بازی هنرمندانه و تحسین‌برانگیز مایکل. بی‌.جردن باعث شد این فیلم طرفداران فراوانی از جمله کاخ سفید برای خود بیابد، اما متاسفانه هیچ کدام از جوایز اسکار به کوگلر، جوردن و فیلم ایستگاه فروتویل نخواهد رسید.

تام هنکس نیز از جمله چهره‌هایی بود که نقش‌آفرینی بی‌نقص او در فیلم کاپیتان فیلیپس ساخته پاول گرین گراس مورد توجه منتقدین و مخاطبین قرار گرفت و همگان را به یاد فیلم دورافتاده انداخت که در سال 2000 نامزدی بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را برای او به ارمغان آورد اما این‌بار دریا چندان برای تام هنکس خوش‌یمن نبوده است.

یکی دیگر از بازیگران هالیوودی که به عقیده بسیاری مورد کم‌لطفی آکادمی اسکار قرار گرفت اما تامپسون بود که بازی او در فیلم نجات آقای بنکس در نقش مری پاپینز می‌توانست حداقل نام او را در میان نامزدهای اسکار جای دهد.

 

گرچه مریل استریپ برای بازی در فیلم August: Osage County برای هجدهمین بار نامزد کسب اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد اما این فیلم نتوانست در نهایت جایی در میان نامزدهای اسکار بهترین فیلم و فیلمنامه اقتباسی پیدا کند و از همان ابتدا نقدهای وارده به این فیلم یا بسیار مثبت و یا بسیار منفی بود.

 دنیل برول بازیگر آلمانی فیلم شتاب ساخته ران‌ هاوارد در نقش نیکی لادا راننده معروف فرمول یک در کنار کریس همسورث نقش‌آفرینی قابل ملاحظه‌ای از خود نشان داد و توانست در جوایز گلدن گلوب، بافتا و انجمن بازیگران آمریکا نامزد کسب جایزه شود اما بازی او مورد توجه اعضای آکادمی قرار نگرفت.

 

بسیاری بر این باور بودند که آخرین نقش‌آفرینی جیمز گاندولفینی در فیلم Enough said به عنوان یک بازیگر می‌تواند نظر اعضای آکادمی را برای اعطای اسکار به وی پس از مرگ اش جلب کند اما این بازیگر فقید کارنامه سینمایی خود را با کسب جایزه انجمن بازیگران آمریکا و جوایز مستقل فیلم اسپریت برای بهترین بازیگر نقش مکمل برای همیشه بدون اسکار بست.

 وونگ کاروای کارگردان سرشناس چینی که امسال امیدوار بود برای اولین‌بار به جمع نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی راه یابد نیز تنها به نامزدی در بخش‌های فیلمبرداری و طراحی لباس بسنده کرد.

همچنین یواخین فوینکس که سال پیش هم با فیلم استاد ساخته پاول توماس اندرسون با بازی درخشان در نقش یک آسیب‌دیده روانی جنگی نتوانست در سومین نامزدی اسکار خود برنده جایزه اسکار شود از جمله بازیگرانی است که امسال هم برای نقش‌آفرینی در فیلم به او ساخته اسپایک جونز بار دیگر مورد بی‌مهری اعضای آکادمی قرار گرفت و به جمع نامزدها راه نیافت. اسکارلت یوهانسون همبازی فوینکس در فیلم‌ به او  نیز که به اعتقاد بسیاری شایستگی حضور در میان نامزدها را داشت به سرنوشتی مشابه دچار شد.

 

دانشگاه هیولاها در بخش انیمیشن و ماهی سیاه در بخش بهترین مستند نیز از جمله ناکامان امسال جوایز اسکار بودند که در نهایت موفق به عرض اندام در جمع نامزدهای نهایی اسکار 2014 نشدند.


 تاريخ ارسال: 1392/12/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.