پرده سینما

بر گزاری نخستین جلسه شورای صنفی اکران در سال جدید

پرده سینما






 

 

 

نخستین جلسه شورای صنفی اکران در سال93 صبح  دوشنبه  18 فروردین ،با محوریت اکران نوروزی سینماها و با حضور دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و  محمد احسانی معاون آثار و فعالیت های سینمایی برگزار شد.

 

نشست شورای صنفی اکرانبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی،در شروع نخستین جلسه شورای صنفی اکران 93  دکتر  حجت الله ایوبی  با تبریک سال نو و خشنودی از حال خوب سینمای ایران ،ابراز امیدواری کرد که این شور و نشاط تا پایان سال حفظ  شود.

وی  با تأکید بر صداقت و امانتداری شورای صنفی اکران گفت: بنای ما بر این است که کل سازمان سینمایی در یک اتاق شیشه ای باشد که همه تصمیم گیری ها در آن شفاف و بدون شائبه خواهد بود.

 رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که فقر و نداری و تبعیض گرچه عامل اختلاف می توانند باشند اما آنچه مهم است احساس تبعیض  یا مورد تبعیض واقع شدن است که با شفافیت و توضیح درست می توان آن را رفع و به همدلی رسید .

ایوبی در ادامه گفت: با توجه به اطلاعاتی  که از فیلم های در دست ساخت داریم  ،سال آتی رابرای سینمای کشور بسیار خوب پیش بینی می کنیم.

 وی ابراز داشت: وقتی فضای دوستی و صمیمیت همراه با صداقت حاکم باشد فضای فیلمها هم مثبت و درست خواهد بود و پروژه های پر امیدی ساخته خواهد شد .

ایوبی همچنین با تأکید بر اجرای صحیح اکران فیلم های مخاطب خاص و اهمیت این موضوع برای سینمای کشور گفت: در همه جای دنیا این گونه فیلم ها اکران می شود اما  نباید باری بر دوش سینما داران و سینما گران باشد و به همین خاطر سیاست ما بر حمایت از اکران این گونه  فیلم که به نام سینمای   هنر و تجربه نام گذاری شده خواهد بود و به همین منظور جمعی از فعالان و نخبگان سینمایی طرحی را در دست دارند که به زودی  و پس از نهایی شدن  با همکاری شورای صنفی اکران به مرحله اجرا گذاشته می شود .

در ادامه ،ابوالحسن داوودیرئیس شورای صنفی اکران  نیز با استقبال از طرح اکران فیلم های هنری با توجه به حمایت دولت از این گونه فیلم ها، بر تعیین حدود ، ضوابط و معیار های دقیق انتخاب فیلمهای این گروه سینمایی تأکید کرد  رئیس سازمان سینمایی  در ادامه بحث با تأکید مجدد بر حمایت از اکران فیلم های گروه هنر و تجربه اعلام داشت که گروهی خبره وظیفه انتخاب و معرفی فیلم های هنری رابرای  تعیین نوبت اکران به شورای صنفی به عهده خواهد داشت و در آغاز این طرح نیز بر اکران چند اثر برجسته هنری تأکید شده است .

ایوبی در پایان سخنانش و پیش از ترک جلسه شورای صنفی ،  ضمن سپاس از اعضای شورا  گفت :مدیران سینمایی نهایت سعی و کوشش خود را در  دوری از حاشیه ها و رسیدن به فضای مطلوب برای سینما به کار خواهند بست.

  در ادامهمحمد احسانی معاون آثار و فعالیت های سینمایی، ضمن تبریک سال جدید  به اعضای  شورای صنفی اکران  و تشکر از زحمات این شورا در اکران موفق نوروز امسال برای سینمای ایران سالی موفق آرزو کرد .

بنا براین گزارش ،اعضاء شورای صنفی نمایش نیز با تبریک سال نو به اهالی سینما بر آمادگی شورای صنفی اکران و نمایش در این فضای همدلی و صمیمیت و همراهی با مجموعه سینمای ایران تأکید کردند.

  در جلسه امروز  محمد رضا فرجی  ،مرتضی شایسته ابوالحسن داوودی  ، مجید قاری زاده ،محمد نیک بین ، غلامرضا فرجی ، و محمد رضا صابری  شرکت داشتند.


 تاريخ ارسال: 1393/1/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.