پرده سینما

سفر ابدی پیرمرد نمکین سینمای ایران در بهار؛ ناصر گیتی جاه درگذشت

پرده سینما






 

 

 

ناصر گیتی‌جاه هنرمند طناز سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، شامگاه گذشته در سن 79 سالگی در بیمارستان دی از دنیا رفت.

 

زنده یاد ناصر گیتی جاهبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما، سکته قلبی دلیل درگذشت ناصر گیتی‌جاه اعلام شده است و وی پس از احساس درد و مراجعه به بیمارستان دی، شامگاه سه‌شنبه 19 فروردین جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

همسر این هنرمند فقید از تمایل خانواده وی به خاک‌سپاری‌اش در قطعه هنرمندان خبر داده؛ موضوعی که هنوز مراحل اداری‌اش به انجام نرسیده است. همسر ناصر گیتی‌جاه به گفته:ساعت 9:30 دقیقه شب 18 فروردین ماه ایشان را به دلیل درد شدیدی که در سینه‌شان داشتند به بیمارستان دی منتقل کردیم که در ساعت 12 به دلیل سکته قبلی از دنیا رفتند.

از این رو تاریخ تشییع پیکر وی که از سال قبل به خاطر سکته مغزی کسالت داشته است، هنوز مشخص نیست.

ناصر گیتی جاه متولد سال 1314 برای بازی در فیلم سینمایی خوابم می آد  لوح تقدیر بهترین بازیگر مکمل مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

او با فیلم پستچی به کارگردانی رفیع حالتی در سال 1340 وارد سینما شد از جمله سریال‌های وی می‌توان به همه خانواده من، خداحافظ بچه، سالهای برف و بنفشه، برای آخرین بار، کوچه اقاقیا، شب دهم، تولدی دیگر، تهران 11 و پهلوانان نمی میرند اشاره کرد.

گیتی‌جاه همچنین در فیلم‌های فرزند چهارم، جابه‌جا، خوابم می آد،‌ گشت ارشاد،‌ دو برادر،‌ شب بی پایان و... بازی کرده است.

سه یار دبستانی، گدایان خوشبخت، خسرو و شیرین ،ملوانان ،حاکم یک روزه، بیژن و منیژه و رستم و سهراب از جمله نمایش‌های گیتی جاه هستند.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما این بازیگر پیشکسوت همواره یکی از طنازترین بازیگران سینما و تلویزیون قلمداد می شد و به نحوی پای ثابت تمامی سریال ها و مجموعه های طنز بود.

گیتی جاه در فیلم خوابم می آد در نقش همسر اکبر عبدی ظاهر شده بود که قابلیت بالای بازیگری وی از چشم داوران جشنواره دور نماند.

سایت پرده سینما ضایعه درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری کشور تسلیت عرض می نماید.


 تاريخ ارسال: 1393/1/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.