پرده سینما

کیارستمی: «طعم گیلاس» را تاکنون ندیده‌ام!

پرده سینما






 

 

 

عباس کیارستمی که به عنوان هنرمند میهمان در دانشگاه سیراکیوز نیویورک حضور دارد، پس از نمایش فیلم طعم گیلاس در یک نشست پرسش و پاسخ حضور یافت.

 

عباس کیارستمیبه گزارش ایسنا، عباس کیارستمی، کارگردان برنده نخل طلای کن برای برپایی کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه سیراکیوز حضور دارد که با نمایش مجموعه آثار این کارگردان همراه است.

کیارستمی پس از نمایش فیلم طعم گیلاس (که داستان آن درباره مردی است که در تهران در جست وجوی فردی است که پس از خودکشی او را دفن کند) در پاسخ به سوالی درباره حضور زنان و بچه‌ها در این فیلم گفت: حضور زنان و بچه‌ها در فیلم نماد امید است و اولین نکته نمای نزدیک یک زن است که اولین نشانه‌های تردید در مرد را بر می‌انگیزد.

وی در ادامه افزود: طعم گیلاس اولین فیلمی است که پس از ساخت هرگز آن را ندیدم. سایر فیلم‌هایم را زیاد تماشا می‌کنم؛ برای مثال فیلم شیرین را تاکنون 50 بار تماشا کرده‌ام، اما طعم گیلاس مربوط به دوره زمانی از زندگی‌ام می‌شود که خیلی دوست ندارم درباره آن فکر کنم.

به گزارش ایندی‌وایر، وی همچنین درباره مضمون اصلی فیلم طعم گیلاس گفت: این فیلم به ما یادآور می‌شود که ما مسولیت زنده ماندن‌مان را پذیرفته‌ایم ما بدون آنکه بخواهیم وارد این جهان شدیم. فیلم طعم گیلاس با این تلقی که به نوعی پیشنهاد برای خودکشی است در ایران ممنوع شد اما در واقع این فیلم دعوتی است برای زندگی.

عباس کیارستمی در سال 1997 با فیلم طعم گیلاس موفق به کسب جایزه نخل طلای کن شد و در سال 2010 با فیلم کپی برابر اصل با بازی ژولیت بینوش در جشنواره کن حضور یافت که جایزه بهترین بازیگر زن را برای این بازیگر فرانسوی به ارمغان آورد.

آخرین فیلم کیارستمی مثل یک عاشق است که سال گذشته در ژاپن ساخت شد که نشریه نیویورکر این فیلم را پس از ساخته‌های اسکورسیزی و ترنس مالیک به عنوان سومین فیلم برتر سال 2013 معرفی کرده است.


 تاريخ ارسال: 1393/1/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.