پرده سینما

خزاعی و اعلام برخی جزییات جشنواره فیلم مقاومت

پرده سینما






 

 

 

محمد خزاعی از آغاز به کار رسمی فعالیت برگزاری جشنواره سیزدهم فیلم مقاومت از سالروز شهادت سید مرتضی آوینی خبر داد.

 

محمد خزاعیدبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در گفت‌و‌گویی با ایسنا،گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس مقاومت که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، قدیمی‌ترین جشنواره بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که بیش از 30 سال قدمت دارد.

وی افزود: این جشنواره به منظور محلی برای عرضه و حمایت از تولیدات دفاع مقدس شکل گرفت که تاکنون نیز خروجی‌های خوبی داشته که شاید یکی از جریان‌سازترین جشنواره‌های بعد از انقلاب بوده است و برخی از فیلم‌سازان برای اولین‌بار در این جشنواره مطرح شدند.

خزاعی که در سومین دوره متوالی دبیری این جشنواره را عهده‌دار است، ادامه داد: از دوره یازدهم نام مقاومت را که کلمه جهان شمول‌تری است را برای این جشنواره انتخاب کردیم تا وارد عرصه بین‌المللی شویم و در سه دوره اخیر، حوزه بین‌المللی به جشنواره اضافه شد به خصوص بخش «عماد مغنیه» که سروصداهای زیادی را به همراه داشت.

وی با اشاره به این دوره جشنواره اظهار کرد:‌ امسال هم تلاش شده برنامه‌های متفاوتی در جشنواره گنجانده شود. با توجه به اینکه سال متفاوتی در حوزه فرهنگ خواهیم داشت و نامگذاری که توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته است، ما هم سعی می‌کنیم در این راستا گام برداریم و الگویی برای جشنواره‌های انقلابی باشیم.

خزاعی با بیان اینکه قطعا شاهد تغییرات استراتژیک و برنامه‌ریزی در این دوره خواهیم بود، گفت: در دوره‌های گذشته تا شهریورماه آثار را دریافت می‌کردیم اما برای این دوره تلاش می‌کنیم سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، آخرین فرصت دریافت آثار باشد و به همین منظور فراخوان جشنواره را در اسفندماه سال گذشته منتشر کردیم.

وی افزود: در حوزه بین‌الملل نیز برنامه‌های بسیار جدی‌ داریم و از فیلم‌سازان شاخص از سراسر دنیا دعوت خواهیم کرد.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اواخر شهریور و اوایل مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس را زمان برپایی این دوره عنوان کرد و درباره محل برگزاری آن اظهار کرد: 12 استان درخواست میزبانی داده‌اند که خود تهران هم یکی از گزینه‌های پیش رو است و در جلسه شورای سیاست‌گذاری گزینه‌ها را بررسی و اعلام خواهیم کرد.

وی از اعلام نام اعضای شورای برگزاری و همچنین برپایی اولین نشست خبری این جشنواره طی روزهای آینده خبر داد.

خزاعی در پایان خاطر نشان کرد:‌ جشنواره فیلم مقاومت یک حرکت جهادی برای رسیدن به اهدافی است که در سال‌های بعد از انقلاب پیگیری کردیم و در راستای منویات، پیام رهبری در سال 93 حرکت خواهد کرد که امیدواریم موثر باشد.


 تاريخ ارسال: 1393/1/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.