پرده سینما

کارگاه آموزشی والتر سالس در جشنواره فیلم کن

پرده سینما






 

 

 

والتر سالس کارگردان برجسته و شناخته شده برزیلی روز شانزدهم می در جشنواره فیلم کن کارگاه آموزشی پیشرفته برگزار می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، والتر سالس سینماگر برزیلی در جریان ششمین دوره برنامه کارخانه سینمای جهان در جریان شصت و هفتمین دوره جشنواره کن، یک کارگاه آموزشی برای گروه‌هایی از کارگردان و تهیه‌کنندگان متقاضی حضور در این برنامه برگزار می‌کند.

سالس درباره این کارگاه‌ آموشی گفت: قصد دارم نه تنها دیدگاهایم را با دیگران به اشتراک بگذارم، بلکه از تجربیات کارگردانان جوان از فرهنگ‌های مختلف که اولین فیلم خود را ساخته‌اند نیز بهره‌مند شوم. فکر نمی‌کنم راه بهتری برای یادگیری درباره جهان بهتر از شناخت آن از دیدگاه دیگران باشد.

کشورهای بنگلادش، کوبا‌، سوریه‌، لائوس و ونزوئلا برای اولین‌بار در این برنامه شرکت کرده‌اند و 10 پروژه سینمایی نیز از میان 125 فیلم برای این برنامه انتخاب شده‌اند.

سالس با نام کامل والتر موریرا سالس جونیور متولد ۱۲ آوریل ۱۹۵۶، کارگردان و تهیه‌کننده سرشناس و بین‌المللی برزیلی است و یکی از موفق‌ترین فیلم‌سازان آمریکای لاتین در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

سالس با کارگردانی فیلم ایستگاه مرکزی (۱۹۹۸)، موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله خرس طلای جشنواره برلین و گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد. او با آثار بعدی‌اش به‌ویژه فیلم خاطرات موتورسیلکت (۲۰۰۴) به موفقیت‌های بیشتری رسید.


 تاريخ ارسال: 1393/2/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.