پرده سینما

مستند رصدخانه مراغه در مرحله تدوین

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رصدخانه مراغهتدوین مستند رصدخانه مراغه با نگاهی به زندگی خواجه نصیرالدین طوسی آغاز شد

مستند رصدخانه مراغه كه اندر احوالات  خواجه نصیرالدین طوسی در مقام مؤسس این رصدخانه و یكی از بزرگ‌ترین منجم‌های تاریخ علم ایران در مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود، با پشت سرگذاشتن مرحله تصویربرداری، روی میز تدوین مسعود سفلایی قرار گرفت.

به‌ گزارش روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، این مستند قصد دارد تا ضمن پرداختن به علم نجوم در ایران، چگونگی ساخت رصدخانه مراغه را مورد بررسی قرار دهد.

بر پایه این گزارش، در فیلم مستند رصدخانه مراغه نقش و اهمیت دانشمندانی چون خواجه نصیرالدین طوسی، عطاالملك جوینی و غیاث‌الدین جمشید كاشانی در پیشبرد علم نجوم در دوره ایلخانی مورد بررسی قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: بخش‌هایی از این فیلم، در شهر جایپور هندوستان تصویربرداری شده و به مقایسه رصدخانه این شهر با رصدخانه مراغه كه با الگوبرداری از آن ساخته شده، می‌پردازد.

عوامل تولید فیلم مستند رصدخانه مراغه به این شرح هستند: كارگردان و تدوینگر: مسعود سفلایی/ پژوهشگران: نرگس فرشته‌حكمت، مسعود سفلایی/ تصویربردار: محمد رحیمی/ انیماتور: محسن خضری/ موسیقی: سعید كاظمی/ مدیر تولید: علی‌اكبر رئوفیان/ تهیه‌كننده: مركز گسترش سینمای مستند و تجربی

 


 تاريخ ارسال: 1389/1/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.