پرده سینما

گرامیداشت پنجاه سالگی «یک مشت دلار» با حضور تارانتینو در کن

پرده سینما






 

 

 

کوئنتین تارانتینو به عنوان یکی از کارگردانانی که عاشق فیلم یک مشت دلار است، ارایه کننده این فیلم در نمایش ویژه آن در جشنواره کن خواهد بود.

 

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، وسترن اسپاگتی مشهور یک مشت دلار فیلم کلاسیک ساخته سرجیو لئونه با بازی کلینت ایستوود در یک نمایش ویژه و پس از مراسم اهدای نخل طلا در جشنواره کن شصت و هفتم به نمایش در می آید.

میزبان این برنامه ویژه در برنامه اختتامیه کن که از امشب کلید می خورد، کوئنتین تارانتینو است.

سازمان‌دهندگان جشنواره کن اعلام کردند نمایش ویژه و میزبانی تارانتینو برای نمایش این فیلم بخشی از برنامه‌ای است که برای گرامیداشت پنجاهمین سال تولد سبک وسترن اسپاگتی که از سال 1964 و با کارگردانی این فیلم توسط سرجیو لئونه شروع شد، در نظر گرفته شده است.

این فیلم روز شنبه 24 ماه می در مراسم اهدای جوایز شصت و هفتمین جشنواره سینمایی کن به نمایش در می‌آید.

تارانتنیو به عنوان یکی از تحسین‌کنندگان بزرگ سرجیو لئونه شناخته می شود و همیشه اعلام کرده که در فیلمسازی اش چقدر تحت تاثیر این استاد ایتالیایی آثار وسترن بوده است.

بازسازی یک مشت دلار توسط دو موسسه فیلم ایتالیایی صورت گرفته و بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی نیز در این راه با آنها همکاری کرده است.

سازمان‌دهندگان جشنواره سینمایی کن از خانواده لئونه برای همکاری در این برنامه تشکر ویژه کرده است.

علاوه بر این، این مراسم شاهد یک نمایش ویژه دیگر نیز خواهد بود که نمایش فیلم انیمیشنی است که از فیلم پیامبر جبران خلیل جبران ساخته شده است. تهیه کننده این انیمیشن سلما هایک و خود او نیز بخشی از صداپیشگان این فیلم است.

به خاطر یک مشت دلار اولین فیلم از سه‌گانه سرجیو لئونه است که با فیلم‌های به خاطر چند دلار بیشتر و خوب، بد ، زشت ادامه پیدا کرد. 

شصت‌ و هفتمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 می برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1393/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.