پرده سینما

مهرجویی همزمان با آغاز اکران «اشباح» گفت: ما بی‌خودی و ناخودی هستیم!

پرده سینما






 

 

 

داریوش مهرجویی با اشاره به اینکه اشباح باید زودتر از این اکران می‌شد،گفت: با این حال باید شکرگزار باشم که بالاخره زمانی برای اکران گیرمان آمده است.

 

نمایی از فیلم اشباحکارگردان فیلم سینمایی اشباح که اکران فیلمش آغاز شده است‌، در گفت‌وگویی با ایسنا، بیان کرد: قرار بود اشباح دو هفته قبل اکران شود، اما با توجه به ادامه فروش خوب فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا نمایش آن عقب افتاد و ما منتظر ماندیم تا اینکه بالاخره اکران اشباح آغاز شد.

او با اشاره به اینکه متاسفانه سینمای ایران یکسویه و یک طرفه شده است‌، گفت: همه کوشش و وظیفه دست اندرکاران وزارت ارشاد طبق آنچه در آیین‌نامه‌ها ذکر شده است‌، در وهله اول کمک به بخش خصوصی برای سینمای متعالی است، اما متاسفانه خود این دست اندرکاران دولتی سازنده‌ی فیلم شده‌اند و می‌بینیم فیلم‌های هنگفت و آن چنانی دارند که بهترین زمان اکران در اختیارشان قرار می‌گیرد و در فستیوال‌ فجر هم جایزه می‌گیرند.

مهرجویی ادامه داد: پس می‌بینیم که آن‌ها خوب به خودشان می رسند، در حالی که آنچه در سینمای ایران رخ می‌دهد، مخصوصا اتفاقاتی که در هشت سال گذشته شاهد آن بودیم، در دنیا سابقه ندارد و امیدوارم این رویه از این پس تغییر کند.

کارگردان فیلم سینمایی پری اضافه کرد: این فیلم‌هایی که شرایط خوبی برای اکران پیدا می‌کنند و توسط دولت هم ساخته می‌شوند خودی هستند و ما بی‌خودی و ناخودی هستیم، به همین دلیل باید شکرگزار باشم که در این شرایط زمانی برای اکران پیدا کرده‌ایم.

او گفت: با وجود این مسائل، به اکران فیلم خوشبین هستم و با توجه به عشقی که در فیلم پرورانده می‌شود و اینکه جوانان مخاطب اصلی فیلم هستند‌، امیدوارم اکران خوبی داشته باشیم. هرچند موضوع مسابقات فوتبال جام جهانی، امتحانات خردادماه و بعد از آن ماه رمضان شاید به نفع فیلم نباشد و شاید هم باشد.

مهرجویی درباره کوتاه شدن فیلمش نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره فجر نمایش داده شد، هم توضیح داد: به خاطر ریتم و ساختار فیلم دقایقی از آخر آن کوتاه شده است‌ که این تصمیم را هم بعد از دیدن دقیق نسخه کامل فیلم گرفتیم.

این کارگردان سینما همچنین درباره جدیدترین ساخته خود گفت: اشباح یک فیلم شاعرانه و در واقع یک شعر بلند است که برای ذهنیت انتزاعی پرعاطفه ساخته شده است. اشباح برای ذهن‌هایی که به دنبال احساسات‌گرایی‌های غلو شده هستند‌، نیست و مخاطب با ذکاوت و هوشمند را می‌طلبد.

او درباره همزمانی اکران فیلمش با متروپل مسعود کیمیایی بیان کرد: اتفاق خوبی است و نگاهم به آن مثبت است، چون هرموقع فضای سینما کمی تحرک پیدا کند و چند فیلم خوب با هم اکران شوند، برای همه آن فیلم‌ها خوب خواهد بود.

مهرجویی همچنین درباره برنامه‌اش برای ساخت یک فیلم جدید هم گفت: چند طرح را در دست بررسی دارم اما همه چیز بستگی به اکران اشباح دارد.


 تاريخ ارسال: 1393/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.