پرده سینما

حسن فتحی کاخ ورسای را برای ساخت «روزی روزگاری عاشقی» ارزیابی کرد

پرده سینما






 

 

 

حسن فتحی کارگردان سینما برای ساخت فیلمنامه روزی روزگاری عاشقی به فرانسه رفته و مشغول ارزیابی کاخ ورسای به عنوان یکی از لوکیشین‌های اصلی این فیلم سینمایی است.

 

به گزارش مهر، حسن فتحی کارگردان سینما که فیلمنامه روزی روزگاری عاشقی را برای دریافت صدور مجوز ساخت به شورای پروانه ساخت در سازمان سینمایی ارائه کرده است این روزها برای مذاکره با تهیه‌کننده فرانسوی به این کشور سفر کرده و قرار است پس از انجام مذاکره به کاخ ورسای بروند و این مکان را به عنوان یکی از لوکیشن‌های اصلی روزی روزگاری عاشقی انتخاب کند.

حضور حسن فتحی در فرانسه در سال جاری برای دومین بار اتفاق افتاده است.

روزی روزگاری عاشقی نوشته حسن فتحی است که توسط نگار اسکندرفر به تولید خواهد رسید. این فیلم سینمایی یک عاشقانه تاریخی است و داستان آن در دوران شاه سلطان حسین و اعزام نخستین سفیر ایران به فرانسه می‌گذرد.

سفیر اعزامی ایران به فرانسه در این سفر عاشق یکی از دختران لویی شانزدهم می شود و فتحی قصد دارد با فیلم روزی روزگاری عاشقی و روایت یک داستان عاشقانه، فرهنگ اصفهان و پاریس در آن دوران را به تصویر بکشد.

ناگفته نماند حسن فتحی پیش از این فیلمنامه ای به همین نام برای ساخت به شبکه نمایش خانگی داده بود اما نام مجموعه‌ای را که برای تولید به شبکه نمایش خانگی داده، تغییر داده است. وی تاکنون 6 قسمت از مجموعه شبکه نمایش خانگی را به همراهی نغمه ثمینی نوشته است.

حسن فتحی پیش از این فیلم هایی چون ازدواج به سبک ایرانی، پستچی سه بار در نمی زند، کیفر و یک روز دیگر را کارگردانی کرده است که از میان این فیلم ها، اثر سینمایی یک روز دیگر هنوز به نمایش درنیامده است.

فیلمنامه فیلم سینمایی روزی روزگاری عاشقی برای دریافت صدور مجوز ساخت به شورای پروانه ساخت در سازمان سینمایی ارائه شده است و در اولین شورای پروانه ساخت مورد بررسی قرار می گیرد.

کاخ ورسای (به فرانسوی: Château de Versailles) مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/2/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.