پرده سینما

پروانه ساخت برای فیلم‌ها، در استان‌ها هم صادر می‌شود

پرده سینما

سخنگوی اتحادیه‌ی تهیه‌كنندگان خبر داد:

ایسنا: در جلسه‌ شورای مركزی اتحادیه‌ تهیه‌كنندگان با وزیر ارشاد، مقرر شد، صدور پروانه‌ی ساخت برای فیلم سینمایی در استان‌ها نیز انجام شود.

«احمد نجفی»، سخنگوی اتحادیه تهیه‌كنندگان و توزیع فیلم ایران با اشاره به جلاسه پنج‌شنبه این شورا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این ملاقات با حضور اعضای شورای مركزی اتحادیه و معاونت سینمایی در دفتر آقای دكتر حسینی برگزار شد و صحبت‌های روشنی در جهت امور و درخواسته‌های صنفی صورت گرفت و ایشان قول مساعد دادند، موارد مطرح شده را پیگیری نماید.

وی افزود: قرار شد در راستای تجهیز استان‌ها به‌صورت آزمایشی صدور پروانه ساخت در شش استان از جمله خوزستان، اصفهان، شیراز و همدان با تشكیل شورایی انجام شود و در نتیجه‌ی آن امكانات وام به‌آنجا منتقل شده و دیگر شاهد معضلی كه در سال‌های گذشته با آن مواجه سروکار داشتیم، نخواهیم بود و لازم نیست فیلمسازان استان برای دریافت پروانه ساخت به تهران بیایند.

وی ادامه داد: از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه تجهیز‌ شدن بنیاد سینمای فارابی و خرید امكانات روز سینمایی بود و خواستار آن شدیم بودجه‌ی بیشتری برای این امور در اختیار فارابی قرار گیرد.

سخنگوی اتحادیه تهیه‌كنندگان گفت: هم‌چنین بر تعامل با تلویزیون برای پخش تبلیغات فیلم‌ها تاكید شد و خواستار اختصاص بودجه‌ای برای آن شدیم.

نجفی ادامه داد: ساخت سالن به دست بخش خصوصی و تجهیز آن و مسائل مربوط به صنف تهیه‌كنندگان و تثبیت این صنف از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه‌ی دوساعته بود و به نظر من یكی از پربارترین جلساتی بود كه تاكنون با یك مقام مسوول داشته‌ایم.

نجفی اظهار داشت: این جلسه در راستای تعامل بین وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت سینمایی و صنف تهیه‌كنندگان بود و قول داده شد صنف تهیه‌كنندگان در اتحاد و یكدستی و به‌صورت یكدست فعالیت نمایند.

 


 تاريخ ارسال: 1388/8/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.