پرده سینما

منیژه حکمت: نگران حاکم شدن یک طیف خاص در سینما هستیم!

پرده سینما






 

 

 

منیژه حکمت سینما معتقد است: هر چند ایوبی مدیری است که بدنبال اصلاح سینما است و گوش شنوایی دارد اما به نظر می‌رسد با ادامه روند حاکم فقط یک طیف خاص در سینما مدیریت را در دست خواهند گرفت.

 

منیژه حکمتاین کارگردان و تهیه‌کننده در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ ماه از مدیریت ایوبی می‌گذرد؛ افزود: من برای ایوبی احترام زیادی قائل هستم و از اینکه یک نگاه مدیریتی سالم امروز بر سینما حاکم شده است؛ جای خشنودی دارد.

وی ادامه داد: سینما از طیف‌ها و نگاه‌های مختلف تشکیل شده و از تکثر زیادی برخوردار است که تمام این نگاه‌ها می‌توانند در کنار هم حرف‌های خود را بزنند و دیگاه‌های خود را بیان کنند.

کارگردان فیلم زندان زنان افزود: متاسفانه در ماه‌های گذشته؛ احکامی که برای گروهی از اهالی سینما و هیات امنا‌ها صادر شده این نگرانی را بوجود آورده که فقط یک گروه خاص با تفکر خاص قرار است در سینما حاکم شود.

حکمت ادامه داد: امروز نگرانی بیشتر برای سینمای مستقل و سینماگران مستقل است و باید از خود سینماگران و مدیران سینمایی  بپرسیم که سینمای مستقل کجای مدیریت فعلی سینما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیکاری و نبود امنیت شغلی مشکل جدی اهالی سینما بخصوص سینماگران مستقل است؛ گفت: بسیاری از اهالی سینما امروز بیکار و خانه‌نشین شده‌اند و وظیفه ما است که این موضوع را گوشزد کنیم.

حکمت با تاکید بر اینکه به رایی که به دولت جدید داده؛ وفادار است و باید براساس همین وفادارای نگرانی خود را اعلام کند؛ افزود: ما باید به ایوبی مسئائلی را گوشزد کنیم و از آنجایی که ایشان گوش شنوایی برای شنیدن دارند راحت می‌شود با ایشان حرف زد به شرط آنکه بعضی‌ها در گوش وی نجوا و پچ پچ نکنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه یک مدیر سینمایی باید پدرانه باشد؛ افزود: نگاه پدرانه باید همگرایی را بدنبال داشته باشد و در این نوع نگاه نباید گروهی را در سینما فرزند ناخلف دانست و ایشان باید نظر اکثر اهالی سینما را جویا شود.

حکمت؛ نگرانی خود را دغدغه اکثریت اهالی سینما دانست و افزود: هرچند هر فردی قابلیتش در سینما مشخص است اما نباید نگاه در سینما یک طرفه باشد. باید از همه طیف‌های سینمایی در بدنه مدیریت سینما استفاده شود.

وی ادامه داد: من و جمعی از سینماگران هرچند به دولت جدید رای دادیم اما نگران این هستیم که خدای نکرده با عملکرد گروهی از افراد؛ نا‌امیدی در سینما بوجود بیاید به همین دلیل باید اعتراض و نگرانی خودمان را بیان کنیم.

حکمت افزود: امروز باید بدون جبهه‌گیری و بدون اینکه به دنبال منافع خاصی باشیم؛ دغدغه‌های خود را بگوییم زیرا ایوبی فردی است که به حرف‌ها گوش می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مدیریت قبلی سینماکاملا مشخص است؛ گفت: نباید به فیلم‌های خاص بودجه‌های زیادی داده شود زیرا این سیاست شفاف نیست از طرف دیگر نباید سیاست‌های سینمایی براساس وزش باد طراحی شود و اینکه ما ببینیم باد از کدام سمت می‌آید تا سیاست‌های خود را بر همان سمت طراحی کنیم؛ درست نیست.

حکمت با اشاره به اینکه جامعه سینمایی امروز نیاز به همدلی و همگرایی دارد؛ افزود: اگر مدیران سینمایی قائل به این هستند که با یک فکر خاص کار کنند؛ اعلام کنند یا اگر قائل به این هستند که با همه طیف‌ها کار کنند نیز اعلام کنند.

وی افزود: ما گفتگو‌ها و مذاکرات خود را با ایوبی انجام می‌دهیم زیرا معتقدیم که باید مشکلات را گفت و مشکل شخصی با هیچ کسی نداریم و بدون جبهه‌گیری دربرابر افراد فقط مسائل اصلی را که‌‌ همان سینما است؛ بیان می‌کنیم.


 تاريخ ارسال: 1393/3/4
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>کسی مه شما رو خوب میشناسه:

اینقدر نگران نباش تو رو خدا ... آخی ... الهی .... نازی

0+0-

سه‌شنبه 6 خرداد 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.