پرده سینما

چرا فقط «فیلم‌های اکران» در جشن «خانه سینما» شرکت می‌کنند؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرهاد توحیدی. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمارئیس هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد:در شانزدهمین جشن "خانه سینما" فقط فیلم‌هایی که در سه سال گذشته اکران عمومی شده‌اند، داوری خواهند شد.

فرهاد توحیدی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا فیلم‌هایی که در چند سال گذشته توقیف بوده یا پروانه نمایش نگرفته‌اند هم در جشن خانه سینما خواهند بود،‌ بیان کرد: طبق آیین‌نامه جشن شانزدهم قرار بر این شده که تمام فیلم‌هایی که در سال‌های 90‌، 91 و 92 به اکران عمومی درآمده‌اند، مورد قضاوت قرار گیرند.

او گفت: از آنجا که درسال‌های 90‌، 91 و 92 جشن سینمای ایران برگزار نشده است‌ برای اینکه فیلم‌های این سال‌ها‌، از دایره بررسی بیرون قرار نگیرند تصمیم بر این شد که فقط فیلم‌های اکران شده قضاوت شود چون اگر می‌خواستیم فیلم‌های اکران نشده و مشکل‌دار را هم اضافه کنیم‌، تعداد آثار آنچنان زیاد می‌شد که امکان نمایش و قضاوت آنها فراهم نبود. بنابراین برای جلوگیری از هر گونه مشکلی، قرار شد فقط فیلم‌های اکران شده مورد توجه قرار گیرد.

توحیدی اضافه کرد: با این حال تاکنون با بیش از 150 عنوان فیلم در شانزدهمین جشن خانه سینما روبرو هستیم و آن‌گونه که برنامه ریزی شده است، شاید امکان نمایش نوبت دوم فیلم‌ها هم برای داوران فراهم نباشد.

رئیس هیات مدیره خانه سینما همچنین تاکید کرد: انتخاب فیلم‌ها برای جشن خانه سینما براساس آیین‌نامه‌ای است که تنظیم می‌شود و اگر در شرایطی بودیم که فقط پروانه ساخت ملاک بود، طبیعتا پای آن می‌ایستادیم و تمام فیلم‌هایی که پروانه ساخت داشتند را در جشن شرکت می‌دادیم اما از آنجا که بیشتر دوستان معتقد بودند نباید فیلم‌های این سه سال از دست برود و نیز با توجه به تعداد زیاد آثار به چنین تصمیمی رسیدیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است سال آینده بار انتخاب و نمایش فیلم‌ها سبک‌تر خواهد شد و احیانا فیلم‌های پشت خط مانده و یا دیگر آثاری که در طول سال تولید می‌شوند، امکان شرکت در جشن خانه سینما را خواهند داشت.

تمامی تولیدات سینمایی که از ابتدای خرداد سال 1390 تا پایان روز 15 تیرماه1393 به نمایش عمومی درآمده (پروانه نمایش عمومی) و در دوره‌های پیشین جشن سینمای ایران شرکت نکرده باشند­ می­توانند با درخواست تهیه‌کننده در این جشن شرکت کرده و مورد داوری قرار بگیرند.


 تاريخ ارسال: 1393/3/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.