پرده سینما

آخرین وضعیت «آشغالهای دوست داشتنی» در وزارت ارشاد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

صابر ابر در آشغالهای دوست داشتنیمعاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: آقای امیریوسفی به صورت موازی‌، آشغال‌های دوست داشتنی را به مراجعی بالاتر از ما برده‌اند و ما منتظریم تا نتیجه این مراجعات مشخص شود.

به گزارش ایسنا)، محمد احسانی (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) درباره آخرین وضعیت فیلم آشغال‌های دوست داشتنی به کارگردانی محسن امیریوسفی گفت: این فیلم دو نوع مشکل دارد. اول مشکل حقوقی آن است که مسائلی برسر مالکیت با بنیاد فارابی دارد که باید آن را حل کند، بحث دیگر موارد مربوط به پروانه نمایش است که ایشان خودشان راسا موضوع را از مراجع بالاتری از سازمان سینمایی پیگیری می‌کنند که بتوانند پروانه نمایششان را بگیرند.

وی ادامه داد: کسی که فیلم را ساخته است، طبیعتاً حق دارد دنبال کار خودش را بگیرد و نمی‌توانیم جلوی فعالیت ایشان را بگیریم.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی همچنین درباره صدور پروانه نمایش این فیلم که نتوانسته بود در جشنواره فجر هم به نمایش دربیاید، بیان کرد: وقتی این فیلم به دست سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش رسید‌، آقای امیریوسفی به موازات موضوع را از مراجع بالاتر پیگیری کردند و همچنان پیگیری می‌کنند که پروانه نمایش بگیرند. ما اکنون منتظریم ببینیم که نتایج آن کانال‌های موازی چه می‌شود.

احسانی درباره اینکه آیا مراجعی غیراز وزارت ارشاد مخالف نمایش آشغال‌های دوست داشتنی هستند،‌ بیان کرد: بله. در هر صورت این فیلم‌، اثری پردامنه و پرحاشیه بود و در دوره‌های مختلف اصلاحات متفاوتی به آن وارد شده است. بالاخره آشغال‌های دوست داشتنی یک مورد خیلی روشنی نیست. ایشان در چندین نوبت فیلمشان را اصلاح کردند و چون فیلم دستش خودشان است آن را به مراجعی که احساس می‌کنند آنها نسبت به اثر ایراد دارند‌، نشان می‌دهند.

معاون نظارت ارزشیابی سازمان سینمایی در ادامه با انتقاد از انحصار مسائل سینمای ایران در یک یا دو فیلم توسط رسانه‌ها گفت: مساله سینمای ایران خیلی بزرگتر و مهم‌تر از یکی دو فیلم است. گاهی احساس می‌کنم حساسیتی‌ که برخی از رسانه‌ها راجع بودن یا نبودن یک یا دو فیلم دارند، باعث می‌شود که مسائل کلی‌تر و مهم‌تر سینما در رسانه‌ها گم شود که یک آسیب است. دوستانه می‌خواهم که در هرچیز به اندازه اهمیت و ظرفیت آن پرداخته شود.

 

احسانی در حاشیه نشست حجت‌الله ایوبی به این سوال پاسخ داد، در حالیکه رییس سازمان سینمایی در نشست،پاسخ درباره وضعیت آشغال‌های دوست داشتنی را به محمد احسانی واگذار کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/4/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.