پرده سینما

الکساندر دسپلات رییس هیئت داوران جشنواره ونیز شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الکساندر دسپلاتالکساندر دسپلات، آهنگساز فرانسوی و چهره برجسته دنیای موسیقی فیلم و نامزد شش جایزه اسکار به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، مسئولان برگزاری هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان، الکساندر دسپلات، آهنگساز برجسته فرانسوی و سازنده موسیقی فیلم‌های برنده اسکار سخنرانی پادشاه و آرگو را به عنوان رییس هیئت داوران این جشنواره برای انتخاب شیر طلا معرفی کرد.

این نخستین بار است که یک آهنگساز در رأس هیئت داوران جشنواره معتبر فیلم ونیز قرار می‌گیرد که امسال شامل 9 نفر است که برای انتخاب برنده شیر طلای بهترین فیلم و سایر جوایز بخش رقابتی به داوری می‌نشینند.

این آهنگساز مطرح تا کنون شش‌بار و با فیلم‌های ملکه، مورد عجیب بنجامین باتن، آقای فاکس شگفت‌انگیز، سخنرانی پادشاه، آرگو و فیلومنا موفق به نامزدی جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم شده و در کارنامه‌ هنری وی یک جایزه گلدن گلوب، سه جایزه سزار، دو جایزه فیلم اروپا و یک جایزه بافتا دیده می‌شود.

الکساندر دسپلات سابقه همکاری با بزرگترین سینماگران معاصر شامل ترنس مالیک، رومن پولانسکی، ژاک آئودیار، تام هوپر، استفن فریرز، دیوید فینچر، وس اندرسون و .. را در کارنامه سینمایی دارد.

آلبرتو باربارا، دبیر جشنواره فیلم ونیز پس از انتخاب دسپلات در راس هیئت داروان این رویداد سینمایی گفت: او نه تنها یکی از بزرگترین آهنگسازان موسیقی فیلم حال حاضر جهان است، بلکه یک سینمادوست مشتاق است که حساسیت فوق‌العاده هنری وی مکمل دانش عمیق‌اش از تاریخ و زبان سینماست.

دسپلات نیز پس از این انتخاب عنوان کرد: انتخاب به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره ونیز افتخار بزرگی است و سینمای ایتالیا تاثیر شگرفی در سلیقه و موسیقی من داشته است. از این که امسال به عنوان جایگزین برناردو برتولوچی بزرگ به ونیز می‌آیم، احساس غرور می‌کنم.

هفتادویکمین دوره‌ی جشنواره‌ معتبر ونیز از 27 اوت تا پنجم سپتامبر (پنجم تا پانزدهم شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/4/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.