پرده سینما

گزارشی از حضور سینماگران ایرانی در هیروشیما

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

هنرمندان ایرانی در ژاپندر شصت و نهمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و در مراسم رسمی افتتاحیه جشنواره «صلح و دوستی ایرانیان» در این شهر که به پخش هفت فیلم برگزیده دفاع مقدسی و صلح دوستانه اختصاص دارد، حاضران در جلسه به پیشنهاد پیام رخشان بنی‌اعتماد که به زبان ژاپنی قرائت شد به پا خاسته و یک دقیقه به احترام شهدای غزه سکوت و دعا کردند.

به گزارش ایسنا، پرویز پرستویی، کیومرث پور احمد، کمال تبریزی، بیژن نوباوه، مرتضی رزاق کریمی، نرگس آبیار، محسن مومنی، عادل معمارنیا، حبیب احمدزاده و احسان عبدی پور به همراه جانبازان موزه صلح تهران از شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند که در همان آغاز دسته گل‌های اهدایی جشنواره را با اعلام افتخار توسط پرویز پرستویی به شش جانباز ایرانی حاضر در جلسه تقدیم کردند.

در این افتتاحییه و اولین روز رسمی جشنواره، فیلم‌های گیلانه اثر رخشان بنی‌اعتماد و تنهای تنهای تنها از احسان عبدی پور و نیز قسمتی از فیلم مراسم کشتی دوستی با اجرای عمو پورنگ به نمایش درآمدند. سپس نمایش مراسم کشتی دوستی بین بچه‌های ایرانی و عراقی بر روی اروند رود و فیلم تنهای تنهای تنها با جلسه نقد و بررسی پیگیری شد که حبیب احمدزاده و احسان عبدی پور به سوالات مخاطبان پاسخ دادند.

این برای اولین‌بار در تاریخ سالگرد واقعه هیروشیما بود که فیلم‌هایی با مضمون دفاع مقدس و صلح از نگاه ایرانیان به ویژه کودکان برای حضار ژاپنی به نمایش در‌می‌آمد که توجه آنان را جلب کرد.

این جانبازان و هنرمندان سپس در زیر باران شدید در مراسم و آیین ویژه سالگرد بمباران اتمی هیروشیما شرکت کرده و با در دست داشتن بنری با مضمون دفاع از کودکان غزه، رسالت خود در دفاع از مردم مظلوم این دیار را به نمایش گذاشتند.


 تاريخ ارسال: 1393/5/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.