پرده سینما

نمایش یادگاری‌های فیلم «بربادرفته» در دانشگاه تگزاس

پرده سینما


 








مجموعه بزرگی از وسایل صحنه فیلم برباد رفته در مرکزی در دانشگاه تگزاس به نمایش گذاشته می‌شوند. به گزارش ایسنا، دانشگاه تگزاس از نهم سپتامبر آینده به مناسبت هفتادو پنجمین سال ساخت فیلم برباد رفته میزبان نمایشگاهی از آکسسورات و وسایل پشت صحنه این فیلم خواهد بود.

به گزارش «الیوم السابع»، در این نمایشگاه مجموعه بزرگی از وسایل و تجهیزاتی که این مرکز از طریق دیوید او. سلزنیک، تهیه‌کننده این فیلم جمع‌آوری کرد، به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی مراحل ساخت فیلم در طول سه سال را با نمایش 300 وسیله، مجموعه‌ای از اسناد و بخش‌هایی از فیلم روایت می‌کند.

زمانی که شرکت تولید فیلم سلزینک، رمان مارگارت میچل را تایید و برای ساخت فیلم قرارداد امضا کرد،‌ او در یک سفر دریایی بود. سلزینک ابتدا از این نگران بود که آیا می‌تواند از جنگ داخلی آمریکا پس از 75 سال از پایان جنگ یک اثر سینمایی قابل قبول تهیه کند یا خیر. در این بین رمان میچل خیلی زود در فهرست پرفروش‌ترین رمان‌ها قرار گرفت و این موضوع انتظارات از موفقیت این فیلم را افزایش داد و سلزینک احساس مسئولیت بیشتری کرد.

در ماه‌هایی که کار پیش‌تولید آغاز شده بود،‌ برخی پیشنهاداتی برای انتخاب گروه بازیگران داشتند و برخی دیگر به دلیل روح نژادپرستی که در داستان وجود داشت، خواهان توقف ساخت فیلم بودند. درباره مسائل نژادپرستی‌، نمایشگاه به خوبی نشان می‌دهد که سلزینک چگونه نظر انجمن ملی رنگین‌پوستان و روزنامه‌های آن زمان را برای ساخت فیلم جلب کرد.

                                                                                                                    


 تاريخ ارسال: 1393/6/8
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رامین:

چه جالب!!

1+0-

دوشنبه 17 شهريور 1393



>>>کاظم:

برباد رفته عالی است.

3+0-

دوشنبه 10 شهريور 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.