پرده سینما

آغاز جشنواره سن‌سباستین با تقدیر از دنزل واشنگتن

پرده سینما


 

 






دنزل واشنگتنشصت‌ودومین جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا جمعه شب با اعطای جایزه دستاورد هنری به دنزل واشنگتن آغاز به کار کرد. به گزارش ایسنا، دنزل واشنگتن، بازیگر برنده اسکار هالیوودی که همراه با آنتونی فاکوا کارگردان فیلم برابر کننده برای تبلیغ فیلم جدیدشان به جشنواره سن‌سباستین آمده بود، در شب افتتاحیه این رویداد سینمایی با دریافت جایزه دستاورد هنری تقدیر شد.

واشنگتن که برای دریافت جایزه‌ی خود به روی صحنه رفت، درباره چگونگی الهام گرفتن از داستین هافمن و آل پاچینو در عرصه بازیگری گفت: هیچ افسوس و پشیمانی در طول دوران بازیگری‌ام نداشته‌ام.

دنزل واشنگتن از بزرگ‌ترین بازیگران سیاه‌پوست تاریخ هالیوود و از هنرپیشه‌های مردم‌پسند و اخلاق‌گرایی محسوب می‌شود که بیشتر نقش‌هایش عاری از وقاحت‌های رایج میان ستاره‌های سینمای هالیوود است.

دوران افتخار واشنگتن از سال 1981 با بازی در فیلم داستان یک سرباز آغاز شد و پس از آن دوران پربار بازیگری وی در ژانرهای مختلفی چون طنز، پلیسی و منفی ظاهر ادامه یافت. از دیگر افتخارات سینمایی او می‌توان به دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگری جشنواره برلین و دو جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز گلدن گلوب آمریکا اشاره کرد.

شصت و دومین جشنواره فیلم سن سباستین تا تاریخ 27 سپتامبر ادامه خواهد داشت و قرار است چهره‌های سرشناس هالیودی دیگر چون آنتونیو باندراس، پدرو آلمادوار، ویگو مورتنسن و بنیسیو دل‌تورو در این رویداد سینمایی حضور یابند.


 تاريخ ارسال: 1393/6/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.