پرده سینما

کارگردان زن فلسطینی وارد رقابت اسکار شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

اسکارکشور فلسطین که برای هفتمین‌بار در جوایز اسکار خارجی حضور می‌یابد، امسال فیلم چشم‌های یک دزد را به عنوان نماینده خود در این رویداد سینمایی معرفی کرد.به گزارش ایسنا، در فاصله کمتر از یک هفته به پایان مهلت ارسال فیلم برای حضور در هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار، وزارت فرهنگ فلسطین فیلم چشم‌های یک دزد به کارگردانی نجوا نجار را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار 2015 اعلام کرد.

این درام به تاثیر درگیری و جنگ در خاورمیانه بر روی زندگی مردم فلسطین از طریق روایت داستانی می‌پردازد که در آن مردی از کرانه باختری پس از آزادی از زندان‌های اسرائیل در پی یافتن دختر گمشده‌اش است.

سینمای فلسطین سال گذشته فیلم عمر پنجمین اثر بلند داستانی ابو اسعد را به آکادمی فرستاد و این فیلم در نهایت توانست به فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار راه یابد.

پیش از این کشورهای افغانستان،‌ اتریش‌، بلژیک‌، بولیوی،‌ برزیل‌، بلغارستان،‌ کانادا‌، شیلی‌، کلمبیا‌، کرواسی‌، جمهوری چک‌، دانمارک‌، جمهوری دومینیکن‌، استونی، فنلاند‌، فرانسه، گرجستان‌، آلمان‌، یونان‌، هنگ کنگ‌، مجارستان‌، ایران، ژاپن،‌ کوزوو، لتونی‌، لیتوانی‌، لوکزامبورگ‌، مقدونیه، موریتانی‌، مکزیک‌، مونته نگرو‌، مراکش‌، نپال‌، هلند، نروژ‌، پاکستان‌، پاناما‌، پرو،‌ لهستان‌، پرتغال، رومانی‌، صربستان،‌ اسلواکی‌، اسلوونی‌، کره‌جنوبی‌، سوئد‌، سوئیس، تایوان‌، تایلند، ترکیه‌، اوکراین‌، ونزوئلا نمایندگان خود را در اسکار 2015 شناخته‌اند.

سال گذشته 76 کشور فیلم‌های خود را به حضور در رقابت اسکار خارجی معرفی کردند که در نهایت فیلم ایتالیایی زیبایی بزرگ ساخته پائولو سورنتینو موفق به کسب اسکار خارجی شد تا ایتالیا همچنان پرچمدار این بخش از جوایز اسکار باقی بماند. آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار 2015، اول اکتبر است.

پانزدهم جولای 2015 آکادمی علوم و هنرهای تصویری اسکار پنج فیلم منتخب از میان تمام آثار کشورهای مختلف را به عنوان نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی معرفی خواهند کرد. مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز اسکار 22 فوریه 2015 در سالن دالبی هالیوود برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1393/7/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.