پرده سینما

ممنوعیت «خروج: خدایان و پادشاهان» در کشورهای عربی

پرده سینما


 

 

 







فیلم جدید ریدلی اسکاتامارت متحده عربی نیز به شمار کشورهای عربی مصر و مراکش پیوست که پیش از این نمایش فیلم جدید ریدلی اسکات را ممنوع کرده بودند. به گزارش مهر و به نقل از ددلاین، فیلم تاریخی «خروج: خدایان و پادشاهان» اثر جدید ریدلی اسکات که زندگی حضرت موسی (ع) را تصویر کرده، در امارات متحده عربی نیز به‌عنوان فیلمی با اطلاعات نادرست تاریخی و مذهبی خوانده شده و اجازه نمایش نیافته است.

جمعه عبید علیم مدیر مرکز تعیین محتوای رسانه در شورای ملی رسانه امارات اعلام کرد این فیلم نه‌تنها از نظر اسلامی دارای شواهد تاریخی و مذهبی نادرست است، بلکه در بیان شواهدی از دیگر مذهب‌ها نیز ارجاعات نادرستی ارائه می‌کند.

امسال و در ماه مارس نیز فیلم «نوح» ساخته دارن آرنوفسکی در بخش‌های وسیعی از کشورهای عربی و اسلامی اجازه اکران نیافت. آن فیلم با نقد الازهر در مصر از اکران بازماند. فیلم «نوح» که با الهام از روایت کتاب مقدس از حضرت نوح (ع) و کشتی او ساخته شده، به‌خاطر مغایرت با قوانین اسلامی درمورد نشان دادن چهره پیامبران، مورد انتقاد تعدادی از کشور‌ها در خاورمیانه قرار گرفت.

«خروج: خدایان و پادشاهان» داستان زندگی حضرت موسی و مهاجرت قوم یهود را روایت می‌کند.

مقامات سینمایی دو کشور مراکش و مصر که نمایش فیلم را ممنوع کردند اعلام کرده بودند بخش اعظمی از این فیلم به‌ویژه زندگی حضرت موسی تحریف شده است. در بخشی از این انتقاد‌ها آمده است که در این فیلم ادعا می‌شود حضرت موسی و یهودیان اهرام ثلاثه را می‌سازند، درحالی‌که این مسأله صحت ندارد.


 تاريخ ارسال: 1393/10/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.