پرده سینما

پاسخ به مهناز افشار: بلد نیستم از آب گل‌آلود ماهی بگیرم!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روح‌الله حجازیروح‌الله حجازی کارگردان «مرگ ماهی» که مهناز افشار مدعی شده بود از این پروژه کنار گذاشته شده است، درباره نامه افشار واکنش نشان‌ داد. به گزارش مهر، متن نامه روح‌الله حجازی بدین شرح است: «به‌نام خدا/ اخیرا از طریق بعضی سایت‌ها از مدعای طرح شده توسط سرکار خانم مهناز افشار مطلع شدم. عجیب آن‌که کسی که مدعی اخلاق‌مداری و رعایت اصول حرفه‌ای‌ست، این‌گونه عجولانه به نشر اکاذیب در فضای مجازی و نامه‌پراکنی در سایت‌های مختلف می‌پردازد تا جایی که در چند روز گذشته، شاهد انواع تهمت‌ها و حرمت‌شکنی‌ها در گفتار و نوشتار ایشان و برخی دوستان محترمشان بوده‌ام.

قصه «مرگ ماهی» که اولین قراردادش را با مهناز افشار امضا کرد! غصه‌دار است. از این‌که بازیگری که می‌توانست و می‌بایست الگوی حرفه‌ای‌گری و اخلاق‌مداری باشد، بی‌واهمه مفاد قراردادش را زیر پا، و دست عوامل پروژه را در پوست گردو گذاشت! اما غصه‌ بزرگ‌تر آن است که وی به‌محض اطلاع از پذیرفته شدن «مرگ ماهی» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، حتی به‌قدر تعیین تکلیف و بررسی مدعای خود توسط شورای داوری خانه سینما نیز تحمل نداشت و به امید مرگِ ماهی، از هیچ تلاشی برای گل‌آلود کردن این آب کوتاهی نكرد.

دریغ آن‌که حداقل ای کاش از آن نفوذ و پشتوانه‌ای! که خانم افشار از آن دم می‌زنند برخوردار بودم، شاید از این طریق می‌توانستم مانع از خط خوردن دو فیلم قبلی‌ام؛ (زندگي خصوصي آقا و خانم ميم) و (زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو) از ليست رقبای دو دوره‌ قبلی جشنواره فيلم فجر شوم. اما اگر نداشتن پشتوانه‌ای جز خدا هم از ویژگی‌های (به تعبیر ایشان) «یک کارگردان جوان و بی‌تجربه» است، به آن افتخار می‌کنم و بر خود می‌بالم.

از شما چه پنهان، من نه ماهیگیری از آب گل‌آلود را می‌دانم و نه هرگز نیازی به آن می‌بینم. لذا این عرصه را به اهل‌اش وامی‌گذارم و تا صدور رأی توسط مراجع ذیصلاح، به احترام سینمای نجیب ایران سکوت می‌کنم. در پایان برای مهناز افشار عزیز، آرزوی سلامتی، شادی و سعه صدر دارم و هرگز دور از ذهن نمی‌پندارم که ان‌شاالله ایشان در جشنواره‌های آتی، نه با غوغاسالاری و جنجال، که با تکیه بر توانایی‌های بازیگری‌ و اخلاق‌مداری‌شان پا به میدان رقابت و تیتر رسانه‌ها بگذارند. به امید آن روز… . يا حق/ سیدروح‌الله حجازی»


 تاريخ ارسال: 1393/10/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>eli:

Like

1+1-

دوشنبه 15 دي 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.